A month more! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu A month more! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

A month more!

Door: Hanneke Olthof

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

26 November 2010 | Verenigde Staten, Nashville

Heyy allemaal!
First wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor al jullie lieve reacties. En ik wil ook even een klein beetje sorry zeggen dat ik heel veel mensen niet mailtjes terug stuur. Ik heb de afgelopen tijd echt helemaal geen tijd gehad, maar daar komt nu een beetje verandering in. Dus ik hoop jullie allemaal, degene die mailtjes hebben gestuurd, een mailtje terug te sturen. Ik kan niks beloven:P, maar ik zal iedereen proberen tevreden te houden. Nou.. het is ook al weer veel te lang geleden dat ik iets op de site heb gezet. Veel te lang! Maar goed, zoals ik al heb gezegd, tijd is schaars hier, haha! Volleybal, school, weekenden helemaal vol. Maar goed, nu krijgen jullie je sappige verhaaltjes te lezen. Well.. ik ga dan even met het volleybal gedeelte beginnen. De vorige keer zei ik: morgen de laatste wedstrijd!. Dat was dus op 26 oktober, vandaag precies een maand geleden. We moesten spelen tegen Allivet. Het was Pink Day op hun school, omdat oktober borstkanker maand is, daarom gingen we met roze sokken spelen en ook speciaal voor die dag hadden ze een roze volleybal, het was super grappig. Maar goed, deze wedstrijd hebben we met 3-1 gewonnen. Dat betekend dat we gedeeld 3e waren samen met Parchment. Donderdags hadden we een oefen wedstrijd in Marshall, dat was super grappig. We hebben van alles gedaan, heb libero gespeeld en na de wedstrijd met de tegenstander spelletjes gedaan. Super leuk! De zaterdag voor haloween hadden we een toernooi. Deze telde mee voor 50% voor de league. Dus met onze 3e plaats hadden we een goede uitgangspositie. De eerste wedstrijd gewonnen, op naar de 2e. Deze verloren we helaas, van de nummer 1 van dat moment. Het was opzich nog best wel spannend, het was heel erg close. Maar goed, nu moesten we spelen om de 3e en 4e plaats in de league! We moesten tegen Parchment. Deze heeft ons verslagen, maar nu was het andersom. 25-10 en nog een keer. Ooooh…. geweldig!!! ’s Maandags weer gewoon training. Met de mededeling dat we de sportmansship award hebben gekregen. Dat betekend dat we de sportiefste ploeg van de league waren in het seizoen, dat betekend heel veel voor de school. Ook heb ik een honorable mention gekregen. Dat betekend dat je tot een van de betere spelers van de league bent gekozen. Nou… op naar de Districts. Op 4 november hadden we de eerste wedstrijd, de halve finale in Potterville. We hebben 3-0 gewonnen, maar je wilt niet weten hoe! Verschrikkelijk! Maar goed, daar gaat het niet om, we hebben gewonnen en we stonden in de finale. Dat was op 6 november. Het was super gaaf, moesten spelen tegen Bath, en ze hadden in hun plaatselijke krant gezet dat ze wel even zouden winnen. Dat kwam ook omdat ze ongeslagen waren in hun league. Maar niet dus, we hebben ze zoo dik ingemaakt. Geweldig again, 3-0. En toen waren we plotseling District Champions. Ik denk dat ik dat even moet uitleggen. In de state of Michigan heb je districts. Dat zijn allemaal kleine gemeenschapjes. Net zoiets als Twente in Overijssel. En dan heb je nog 4 klasses van scholen. Klasse A is de groep met de grootste maat scholen, dan heb je nog B, C en D. Wij zijn een klasse C school, dus in de Districts hoef je alleen maar tegen jou klasse school te spelen. Nou.. dat was dat! Denk je dat het seizoen over is, maar nejj. Gelukkig niet:D. Nu mochten we gaan volleyballen voor de Regional Championship. Michigan is niet alleen opgedeeld in districts, maar ook uit regions. Dat zijn alle districts uit een bepaalde regio samen. Net zoiets als Overijssel in Nederland. Als je Nederland neemt als Michigan. Nou goed, we moesten op de dinsdag volleyballen in de halve finale in Bellevue tegen Byron. Deze zouden best moeilijk zijn, we kwamen daar in de sporthal aan. Allemaal vliegen op de grond, echt heel erg vies. We gingen inspelen, en alles. Maar geen tegenstander, 20 minuten voordat de wedstrijd begon… hehe eindelijk, daar komen ze eindelijk een keer opdagen. De eerste set ging belachelijk slecht, deze verloren we dan ook. Maar we konden ons goed herpakken. En daarom hebben we 3-1 gewonnen. Op naar de Regional Final. Dat was donderdags. Spannend, spannend…. We moesten spelen tegen Hanover-Horton. Deze zouden gemakkelijker zijn dan Byron op dinsdag, maar niets bleek minder waar te zijn. Na 2 sets gespeeld te hebben stond het gelijk! 1-1. Na nog 2 zenuwslopende sets gespeeld te hebben stonden we weer als Champions op het menu. JEEJJJJJJ…. Regional Champions, nog een medaille en een trofee erbij. Het kan niet op. Het seizoen is nog niet over. Nu moesten we op dinsdag spelen tegen St. Louis. Maar daarvoor eerst training. Daar deelde de coach mee dat ik een honorable mention all region had gekregen. Dat betekend dat ik was gekozen als een van de betere spelers van de regio. GAAFFFF!!!!! Well… op naar de quarter final van de State. Jaja.. dames en heren, ons team was bij de beste 8 van de state of Michigan. Daarom hadden we een peprally voordat we vertrokken dinsdag voor de westrijd in Ithacka(volgens mij spel ik het niet goed), dat is gewoon 2 uur van ons vandaan. Nou.. de peprally was echt super gaaf. De hele school had zich verzameld in de gym, nadat de musicband alle klassen langs was geweest met muziek en alles om iedereen op te halen. Eenmaal in de gym, moest het team naar voren komen en werden we allemaal voorgesteld, en hielden ze een speech voor ons. Na al dit, gingen ze het stijdlied van de school zingen. GEWELDIG!!!!:D:D:D. Na al dit, mochten we de bus in, op na de kwartfinale. Onze tegenstander was St.Louis. We hadden al eerder tegen hun gespeeld, deze wedstrijd hadden we heel close gewonnen. Maar dit was een heel andere wedstrijd! En dat bleek. De eerste set was geweldig, deze wonnen we met 25-18. De 2e set, het begin was heel zwak, we stonden binnen de kortste keren met 10-2 achter. Maar we haalden het super in, helaas verloren we met 23-25. De 3e set hadden wij de voorsprong genomen, het stond een keer 14-7. Maar helaas, konden we het niet afmaken, we hadden zelfs een paar setputen gekregen, maar het mocht helaas niet zo zijn. 26-28. De 4e set ging op en neer, maar weer mocht het niet zo zijn 25-27. Het was zooo dicht bij en we konden ze echt verslaan. Maar iemand moet verliezen, en die dat was het ons. Het hele sprookje ging aan onze neus voorbij. Als we hadden gewonnen, mochten we die donderdag om 3.45 spelen in de grote Battle Creek Arena. Dat kun je ongeveer vergelijken met…… ik heb geen idee. Maar er kunnen minstens 1000 mensen in. Dat zou zooo geweldig zijn, maar goed. We zijn zover gekomen, District Champion voor de 2e keer in de historie van de school. En we hebben gewoon geschiedenis geschreven, want onze school was nog nooit Regional Champion geworden. Echt super gaaf, dat pakken ze ons echt nooit meer af. In de gym van onze school hebben ze allemaal spandoeken van alle sporten met wat ze gewonnen hebben, en bij dist. en reg. staat nu een 10. Wauuww…. Dit was echt het beste seizoen wat ik heb meegemaakt in al die tijd dat ik volleybal heb gespeeld. Vertrekken van school met de school bus, of als we een thuiswedstrijd hebben niet natuurlijk. In de gym onze linten in ons haar doen. Warmlopen en stretchen. Inspelen en dan 2x 4 minuten een soort van partijtje spelen. Tussendoor even bidden voor een goede afloop. In een lijn staan op de achterlijn. Luisteren naar het volkslied. Iedereen wordt voorgesteld en even zwaaien naar het publiek. De tegenstander good luck wensen en met de starters in het veld een klein wensje doen. Tijdens de wedstrijd 2 vlaggers en 2 scheidsen. Een libero die mag opslaan. Een bal die het dak mag raken en je gewoon door mag spelen. Dat was mijn volleybalseizoen op Maple Valley High School, een seizoen om nooit meer te vergeten. Echt super gaaf! Eergisteren heb ik een mailtje gehad van mijn Coach en ze zei dat ik een honorable mention all state had gekregen. Dat betekend dat ik een van de betere spelers van de state ben:D!
Nou.. na al dit gezwam is het tijd voor iets anders denk ik. Daar zijn jullie nu ook wel aan toe. De volgende stukjes die ik zal schrijven zullen veel korter zijn dan dit, omdat we geen volleybal meer hebben. En daarom ben ik nu ook al elke dag sinds een week om half 4 in huis, in plaats van 6.
Nou.. wat heb ik meegemaakt op school in de afgelopen maand.. Oejjj, sorry, jullie moeten even wachten. Ik ga even wat eten, mijn buikje rammeld ontzetten het is hier dan ook al half 6, en ben met dit verslag al zeker een uur bezig, dus dat heb ik ook wel verdiend!:D I’m back!
Op school is alles goed gegaan, in de afgelopen maand ongeveer 20 toetsen gehad! Sommigen waren moeilijk, sommige gewoon te makkelijk, zoals Algebra! I love that subject! We hadden op 3,4 en 5 november conferences. Dat is zoiets als 10 minuten gesprekken. Het was een beetje apart. Je loopt gewoon langs alle leraren die je hebt en kijkt naar binnen of ze beschikbaar zijn, zo ja => dan loopt je naar binnen. Zo nee => dan wacht je. Dan zit je daar binnen. Niemand heeft wat over je te vertellen, en dan ga je maar weer na 10 minuten of zo wat gekletst te hebben. Soms krijg je extra credit, dus dan gaat je cijfer omhoog zonder wat te doen, lekker toch? Moeten ze ook bij ons invoeren:P. Omdat ze dat hadden hadden we donderdag een halve dag, en vrijdag helemaal geen school. Nou… maandag 15 november hadden we een day of. Dat kwam omdat dat een dag was waarop hunting season begon. Dus iedereen gaat op jacht naar wat lekkere reeën. Vrijdag de 19e zijn we met bijna alle exchange students naar WMU (Western Michigan University) geweest. Dat was echt super gaaf om mee te maken. Eerst kregen we een introductie, hoe alles in z’n werk gaat enzo. We waren daar met ongeveer 100 exchange students van onze regio, deze kwamen uit 25 verschillende landen, daarvan was Thailand het verste weg, wauwww….. Daarna mochten we een college bij wonen, dat was best super saai. Maar goed, daarna gingen we weer terug naar de eerste zaal. Daar deden we een kleine quiz. Daarna liepen we naar het restaurant toe. Hier konden we eten wat we wouden, het was gratis. Wauuww… lekker!!!!!!! Eerst wat spaghetti, daarna een pizza stuk. Daarna een stukje pumpkin pie, een brownie, een cookie en wat ijs. Hihi, lekker volgepropt. Maar dat mocht ook, lekker dat het was! Die pizza, verrukkelijk. Daarna kregen we een rondleiding over de campus. Ik denk 2x, misschien wel nog een keer, zo groot dan de universiteit van Enschede. Het sportcentrum, wauww.. 3 lagen op elkaar. De eerste een basketbal zaal. Dan een zaalvoetbal zaal en dan nog een hockeyzaal er boven op. Een atletiekbaan boven een ander basketbal veld, en dan nog 2 volleybal velden. Een gewichtlift ruimte en een fitniss ruimte. Als dat nog niet genoeg is, heb je er ook nog een zwembad bij. De kamers zijn super klein. Net genoeg voor 1 persoon, maar nejj. Er moeten 2 mensen slapen. Dat zou ik echt niet kunnen. Je mag ook niks op je kamer hebben. Geen kaarsen, geen fornuis, geen koffiezetapparaat. Alleen een klein magnetronnetje en een klein koelkastje. Daarna hebben we de dag afgesloten en dat was weer een dag. Dat was trouwens de 3e dag zonder volleybal training!! In het weekend heel veel geleerd, want jaja.. ook hier hebben we examens. Op de eerste dag, dat was dinsdag 23 november, hadden we 3 toetsen van 90 minuten. De eerste, Anatomy, terrible. De tweede, Algebra, geweldig. De derde, History, was okej. De 2e dag hadden we 2 toetsen van 92 minuten. En daarna geen school meer, dus maar een halve dag. English, was okej en Personal Finance, dat was goed. ’s Middags stonden de cijfers al op de site. Dat was snel, omdat ze die middag ook alle cijfers voor goed moesten inleveren. Anatomy, een B voor de test en mijn eindcijfer A-. Algebra, een A voor de test en mijn eindcijfer A. History, een C- voor de test en mijn eindcijfer A-. English, een B voor de test en mijn eindcijfer A-. Personal Finance, een A voor mijn test en mijn eindcijfer A. Dat is straight A’s. Dat is blijkbaar super goed, en als je dat het hele jaar hebt. Krijg je een scholarship voor je college na High School. Helaas geld dat niet voor mij, denk ik! Haha, want school is hier superdesuper duur. Ongeveer 30.000 dollar per jaar!!! OH MY GOD! Dat was het eerste trimester dan van het schooljaar. Maandag begin ik met nieuwe vakken en een schone lijst cijfers.
Nu iets over het leven buiten de volleybal en school om! Een big, big, big thing. HALLOWEEN! ‘s Ochtends op de zondag van Halloween zijn we naar de movie geweest, je wilt niet weten naar welke: SAW 3D. Dat was best wel super eng, vond ik tenminste. Mijn gastzus en ouders zaten helemaal te lachen, ze vonden het maar niks. Maar ik vond het opzich wel geweldig. Wel de hele film met mn handen op mn oren gezeten, want het geluid was zo hard. En de 3D bril de hele tijd op een afstand van m’n ogen gehouden, zodat het niet zo eng was. Het was niet zo goed als de andere 6 films, echt niet. Het was eerder vies en het einde was zo stom! Echt verschrikkelijk, maar ik ben geweest en ik heb het overleefd. Daarna hebben we wat gegeten bij Steak & Sheak. Daarna weer naar huis. Ik was zo uitgeput dat ik ben gaan slapen. Toen het tijd was om op te staan was het 5 uur. Ik heb me opgemaakt voor Halloween als het kleine creepy clowntje uit de Jack Saw movies. Wit gezicht en rode wangetjes. Geweldig! Daarna zijn we met z’n allen naar Hastings geweest om te trick or treaten. Dat was echt super gaaf. Langs alle deuren en om snoep vragen, beter kun je het toch niet krijgen?? Wel een beetje jammer dat ze de kleine kindjes voor mij grote snoepjes geven en mij een nog kleiner kindje een heel klein snoepje, oohhhh… Haha, ik was een van de grootsten die langs de deuren ging. Maar aangezien ik het nog nooit had gedaan, kon het me niks schelen. Ze hadden ook een Trunk or Treat. Dat was op een parkeerplaats. Hier stonden tientallen auto’s met de kofferbak open. Helemaal versierd en alles en dat was hun deur. En dan kon je ook langs gaan om snoepjes te vragen. Vooral de Reese’s Peanutbutter Cups zijn mijn favorieten. En toen weer naar huis toe. De volgende dag weer naar school!
Nog een paar keer door de week naar Good Times geweest met het volleybal team. Zoals op de halve dag dat er conferences waren, en ’s avonds hadden we een wedstrijd, zijn we maar naar Good Times geweest. Verukkelijk again. De cheesie breadsticks are my favorite.
Ach ja… Julie missen echt wat hoor qua eten hier! Oehlala….
Op zondag 21 november zijn we naar Mary Poppins geweest. Dit was een cadeautje van mijn gastouders voor hunzelf, omdat ze gisteren 7 jaar getrouwd waren. Het was super gaaf om een musical in het engels te zien. Het was wel lastig soms om het te begrijpen, aangezien we helemaal op de een na laatste rij van het balkon zaten. Het geluid was soms best zacht, waardoor het nog moeilijker werd. Maar goed, het was een super leuke ervaring. En dan gisteren 25 november was het dan eindelijk Thanksgiving. TURKEY!!!! De dag ervoor hadden we al 4 taarten en de cranberry sauce gemaakt voor de grote dag. En op de dag zelf zijn we ongeveer om 9 uur ’s ochtends begonnen en waren om ongeveer 4 uur klaar. Aardappelpuree in 2 soorten, Kalkoen, Mac & Cheese (voor wie dit niet kent, jullie moeten dit proberen!! This is heaven!), Cranberry sauce, Dressing voor de kalkoen, Cranberry smaak wortelen, Gevulde eieren, Champion met groene bonen saus, Broodrol, Jus, Artisjok/Spinazie dip met toast, Taart, Soezen en Koekjes. OOHHHH, dit was echt geweldig. Eenmaal onze buikjes vol gegeten te hebben, hebben we de tafel afgeruimd en het eten in bakjes gedaan om deze week allemaal op te eten. Dit is ook de enige dag dat mijn gastvader de afwas doet, ik wou dat mn echte vader dat een keer zou doen. Dat zou echt helemaal geweldig zijn, het zou nationaal nieuws zijn, haha… maar je wilt niet weten hoe hij de afwas deed…
Nou goed… er is een traditie de dag na thanksgiving om heel vroeg te gaan winkelen. Dit noem je black Friday. Dat noemen ze zo, omdat op deze dag alle winkels van het rood naar het positieve gaan op de bank. De mensen zijn echt gek! Wij zijn vandaag om 1 uur opgestaan en om half 3 stonden we al in de stinkende kou buiten te wachten in de eeuwenlange rij, de winkel opende om 3 uur. Het was al ongeveer -5 graden hier. En het sneeuwde!!!!!!!!!!!!! Nou… dat was het dan. Naar binnen grijpen wat je wilt en 6 minuten later sta je letterlijk weer buiten. Op na de volgende winkel. Deze was ook nog niet los, maar deze opende om 3.30. Hier hadden ze gratis glazen bolletjes met een Mickey erin die je kunt schudden en dan komt er sneeuw. En wat gratis is moet je niet laten gaan he:P. In en uit dus. Even naar Mc Donalds, wat chocolade melk inslaan en dan op naar de volgende winkel. Deze was al los. Dus we konden zo door lopen. De 4e winkel waar we naar toe wouden gaan opende pas om 5 uur. Hier moesten we dus wachten. Mijn gastmoeder wou in de rij gaan staan, dat is echt gek, maar goed. Wij met zn drieen zijn in de auto blijven wachten tot dat het tijd was, best wel zielig, maar goed… Na deze winkel zijn we naar nog een andere winkel geweest, dat was in the Mall. Hier heb je heel veel verschillende winkels, ongeveer wel 100 onder 1 dak. Dus dat is mooi. Eerst naar DEB, om een jurk uit te zoeken voor Lyndi z’n dance over 2 weken. Niks kunnen vinden, naar een andere winkel, weer naar DEB, omdat ze misschien toch wel wat kon vinden. Daarna naar een andere winkel, maar de schoenen hadden ze niet. Weer naar DEB, omdat ze toch misschien wel wat kon vinden nadat ze de vorige keren niks had gevonden. Naar een andere winkel maar nejj, nog niks. Weer naar DEB omdat ze misschien weer iets kon vinden, en ja hoor:P, na de 4e keer de winkel binnen te zijn gelopen had ze wat gevonden. Weer terug naar de schoenenwinkel omdat ze toch misschien de schoenen wel hadden gevonden. Maar nejj, toch niet! Ze waren alleen op internet. Op naar de auto helemaal volgeladen en op weg naar huis. Maar eerst zijn we nog even naar een breakfast restaurant geweest, dat was om half 9, echt zo vroeg. En toen naar huis. We waren thuis om half 11, na 8 uur te hebben geshopt. Hup het bedje in en geslapen tot half 3. Daarna 4 afleveringen van Nurse Jackie, echt super grappig. Een aanrader, net zoals The Blind Side, dat is een film. Echt super goed, waar gebeurd ook. LOVELY. Daarna begonnen met dit verhaal wat nu al begint op het 5e a-4tje in word, haha!!! Ik denk dat ik nu dan ook maar stop, want het is al 7 uur!! Jaja.. ik stop er aardig wat tijd in, en omdat het al zo’n lange tijd is wat ik iets heb geschreven heb ik ook heel wat foto’s ik zal de link erbij sturen, zullen jullie vast wel leuk vinden. Nog eens 500 foto’s erbij.
Ik heb ook een paar links van kranten. Ik weet niet of jullie dat leuk vinden, maar je moet er maar eens op kijken en dan bij de zoekbalk intypen: Maple Valley Lions. Of Maple Valley Lions Volleybal. Moet je maar eens proberen, staan best wel veel artikelen van ons volleybal team op, met soms mijn naam erbij en soms foto’s echt super grappig.
http://www.lansingstatejournal.com/
http://www.battlecreekenquirer.com/
De link van de foto site: http://picasaweb.google.com/101913086904916277859/Amerika5eLichting#
Owja… reminder voor my lovely real mom: Er staan meer foto’s op, dus je moet ze nog maar een keer bekijken.
Ik hoop jullie eerder op de hoogte te houden de volgende keer. Dus tot de volgende keer dan. Love you all en bedankt nog een keer voor de super leuke reacties! En ik hoop iedereen die mij mailt eerder wat terug te sturen of eindelijk een keer dat te doen. Doeggg xxxxx Liefs Hanneke

  • 27 November 2010 - 09:18

    Marijke:

    Hanneke! Wat leuk om dit te lezen en wat heb je veel meegemaakt:O (kan ook bijna niet anders na zo'n lnag verhaal:P) Leuke foto's trouwens. Je zag er echt gaaf uit met halloween! En waarvan hadden jullie die hersenen gemaakt?! Die zagen er ook gaaf uitXD
    Xx

  • 27 November 2010 - 14:50

    Charlotte:

    Wauw, Hanneke, wat een verhaal weer zeg! Je moet ook niet zo lang wachten met schrijven, dan hoef je er niet uren mee bezig te zijn, haha.. Maar wel super leuk om te lezen zeg:D! Wat maak je toch weer veel mee.. Volgens mij vind je t straks hartstikke saai hier als je weer in ons kikkerlandje terug bent:P! Dus geniet er nog maar even van daar!

    Liefs Xx (K)

  • 28 November 2010 - 09:24

    Papa & Mama:

    Hanneke, geweldig ook dit verslag is
    weer om van te smullen. Alleen een beetje kort hihi.
    knuffels xxxxxxP&M

  • 28 November 2010 - 11:06

    Tom:

    Mooi verhaal Hanneke! En wel ontzettend veel foto's, pffff. Heb een paar artikeltjes van je volleybalteam gevonden, super om daar zo in de krant te staan! En ben je nou na Thanksgiving 's nachts gaan winkelen?! Mooi maf! Of begrijp ik het niet goed?

    GRTZ Tom

  • 28 November 2010 - 13:00

    Annie:

    Super, wat een verhaal zeg. Daar moet je echt even voor gaan zitten.Maar je doet het goed daar,geweldig.Ga zo door.Gr:B,A,M enJ

  • 29 November 2010 - 07:18

    Joop Verhoef:

    Hoi Hanneke

    nou wij hier in Soest zijn blij te lezen dat het allemaal lekker op rolletjes voor jou loopt.

    ook kunnen wij wel zeggen dat we nog steeds ongelooflijk trots op jou zijn, en weten haast zeker dat jij hiet EEN GROOT SUC6 van gaat maken !

    nogmaals heel leuk om jou te volgen op deze manier, en we vinden het nog steeds leuk dat je geweldige fot,s maakt waarvan wij ook van genieten !

    dikke zoen
    de Verhoefjes.

  • 30 November 2010 - 17:39

    Marie-jose:

    het kost me weer 1 dag verlof om alles te lezen en foto's te bekijken,volgens mij geniet je met volle teugen.
    groetjes MJ en de rest

  • 02 December 2010 - 19:22

    Truus:

    Hanneke,bijna elke dag kijk ik even of je alweer een verslag hebt geschreven.Dus 27 november was ik weer helemaal op de hoogte.Hardstikke leuk,alleen zou ik het volgende verslag
    graag wat uitgebreider willen zien en met wat meer foto's.Grapje!!!!!
    LiefsXXXXX

  • 05 December 2010 - 13:25

    Laurens:

    hallo hanneke, wat maak je daar veel leuke dingen mee. dit moet natuurlijk een geweldige ervaring zijn. goed om te lezen en horen dat je het naar je zin hebt.

    nou geniet er van en veel plezier daar.

    groeten laurens

  • 06 December 2010 - 12:41

    De 3 J's:

    Heej Hanneke, wat een verhaal weer, maar leuk om je belevenissen te lezen.
    Wij wensen je wederom veel plezier en een mooie tijd! Schrijf je wel alle lekkere recepten op?

    Gr. de 3 J's

  • 11 December 2010 - 18:05

    Gerda:

    Ha die Hanneke, wat een mooi verhaal wel een beetje kort, volgende keer iets langer. super mooie fotos
    super geweldig de volleybal, gaaf zeg.
    groetjes van ons allemaal, en tot de volgende keer. xxxx

  • 11 December 2010 - 23:11

    Annie Goselink:

    Hoi Hanneke ,dat was men een verhaal . Maar leuk dat het zo goed gaat .We wensen jouw heel fijne kerstdagen en een goeie jaarwisseling. groetjes uit albergen.

  • 15 December 2010 - 17:53

    Joost En Madelon:

    Joh Hanneke

    Wat een verhaal zeg!
    Wij vinden het mooi dat jij het naar je zin hebt.
    Veel plezier daar nog en tot de volgende keer maar weer
    groeten

  • 25 December 2010 - 14:52

    Jenneke En Jan Oltho:

    Hoi Hanneke,
    Ik wist niet dat je zo goed en in details je belevingen in de States kon weergeven. Wat maak je wat mee ! Je verleerd even eens het vollyen niet . Prachtig dat je je zo op een sportieve manier uit kan leven naast de verplichtingen die je hebt aan de school en bij de gastouders. Nou bij ons gaat het goed. Stef heeft een baan bij CR-Delta als insiminator, prima job, eigen baas. ZZPer,zijn werkgebied ligt tussen Losser en Hardenberg tot Tubbergen Saasveld.en Lieke heeft ook een baan bij een cateringbedrijf in Enschede, stuurt ong. 30 werknemers aan, bevalt haar goed maar blijft er niet ""ëeuwig" zoals ze zegt. Ireen fosioterapie, heb de indruk dat ze even veel feestjes bouwt dan studeerd. Merle loopt via de school "Landstede"Raalte in Almelobij de Burgt, een samenwoning van mensen met een Lichamelijke beperking, voelt zich er helemaal thuis. Jaenneke werkt veel . Druk bij Carint. Ik doe veel huiswerk in en om huis. Ik zal je vader het afwassen leren doe dat erg vaak. Een nadeel , op dat punt neemt hij niet veel leer aan. O ja , Stef heeft een leuk vriendinnetje. Jij slaat een Amerikaan aan de haak ?? Moet kunnen bij zo'n ondernemende meid. Ik hoorde dat ma's hondje zoek was en heel verdrietig was. Hanneke je krijgt van ons allemaal inclusief de aanhang de kerstgroeten, en een heel mooi kerstfeest. Hoe wordt het bij jullie gevierd ? Nou jebegrijpt dat ze bij jouw thuis de kerstboom vol met lampjes hebben hangen, en leven naar oud en nieuw toe, zal wel weer zijn als ander jaren met veel ....... enz . Je weet hoe het gaat. Verdrietig is dat we het zonder oom Hermanm moeten doen met hoogtepunten als kerst , oud en nieuw. We missen hem erg. Deplaats blijft leeg.

    Hanneke wij allemaal wensen je heel veel gezondhei en geluk voor het komende jaar.
    Hanneke wij allen wensen je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

High School Year!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2011

Goodbye, The End!!!

22 Mei 2011

Washington, Easter, Maple Syrup, Prom & Holland

10 April 2011

A little of everything!!!

27 Februari 2011

Snowdays

09 Januari 2011

Happy New Year!
Hanneke

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 37491

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 11 September 2017

Europa Trip

03 September 2014 - 07 Februari 2015

Stage Zuid-Afrika

11 Juli 2012 - 16 Januari 2013

Stage London

02 September 2010 - 12 Juni 2011

High School Year!

Landen bezocht: