Happy New Year! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Hanneke Olthof

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 Januari 2011 | Verenigde Staten, Nashville

Heyy allemaal weer:D De vorige keer zei ik dat ik jullie de volgende keer eerder op de hoogte zou houden, maar helaas is dat niet gelukt! Ik wou dit berichtje eigenlijk al in het begin van de kerstvakantie sturen, maar je weet wel hoe dat gaat, druk, druk, druk:P
Dus daarom doe ik het nu maar. Allereerst wil ik jullie allemaal fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar wensen! Sinds het vorige mailtje is er weer heel erg veel gebeurd.
Laat ik dan maar eens beginnen. Ik speel al die tijd al geen volleybal meer, dus dat kan ik ook wel aan mijn conditie zien. Afgelopen week moesten we de mile rennen. En dan ook door de school, want de gymzaal is daar zelf te klein voor. Daarom moesten we 12 laps door de school rennen, verschrikkelijk. En aangezien mijn conditie niet denderend is heb ik er ook 9 minuten en 29 seconden over gedaan. Kapot was ik na die tijd en de dag erna moesten we 2x de 20 feet rennen en 1x de 40 feet. Dus sprintjes. En dat moest ook weer buiten de gymzaal gebeuren. Iedereen kon weer mee kijken, super:D:D:D:S. M’n snelste 20 feet was 3.43 seconden en m’n 40 feet was in 6.25 seconden! Opzich wel redelijk voor mij, na een dag vol spierpijn in mn kuiten wat ik nu nog steeds heb. Gisteren kon ik geeneens meer normaal lopen, maar goed. Even vanaf het begin. 29 november moest ik weer naar school toe. En toen begon het 2e trimester. Allemaal nieuwe vakken, allemaal weer opnieuw. 1e uur Anatomy B. 2e uur English. 3e uur Algebra B. 4e uur PE (physical education). 5e uur History B. Dat zijn 4 vakken die ik het volgende trimester dan niet meer hoef te nemen, dat is helemaal super:D. Meteen weer heel druk aan het werk gezegd en alles, dus dat was weer een goed begin. Ik dacht dat PE helemaal leuk zou worden en alles, maar dat valt vies tegen. Op maandag en woensdag hebben we gewichtlift training. Dat moeten we dan het hele uur doen en je moet je dan elke week verbeteren, geweldig:S. Echt super saai en super gewoon bah… op dinsdag en donderdag hebben we elke keer een sport ding. En dan vrijdags is conditie dag. Niet zoals je gym zou verwachten gewoon op Twickel. Maar goed, ik heb het gekozen en dat moet ik nu voor nog anderhalve maand volmaken. Want begin maart hebben we weer examens, gezellig. Maar goed. Op 2 december moesten we een dag praten voor allemaal 7th en 8th graders over ons land. Dat deed ik samen met Earn uit Thailand, Xiao uit China en Anna uit Duitsland. Het was wel een super leuke dag. En iedereen was ook wel belangstellend enzo… maar dat betekende dat ik PE moest missen. En weet je wat dat betekend??? Je moet het inhalen met het schrijven van een samenvatting van een sportartikel uit een krant of van het internet. Super… dat is echt zo stom, maar goed daar doe je niks aan. Die week had ik ook een pakketje gekregen van mn ouders met een sinterklaas gedicht erin en allemaal kleine sinterklaas cadeautjes. Maar ik moest helaas wachten tot die zondag, tot dat het echt sinterklaas was, hmm…. De dag voor sinterklaas ben ik samen met 2 vriendinnen naar Harry Potter 7 geweest. Was echt een super leuke film, maar beetje stom dat in de middel van de film stopt en dat het pas in mei weer verdergaat:S. De dag erna was sinterklaas, dus zodra ik opstond ben ik naar de woonkamer gegaan, en heb onze schoenen gezet onder de kerstboom, want mn ouders hadden er een chocoladeletter voor iedereen in gedaan, echt super lief. En ze vonden de chocola echt super lekker. Het is heel anders. De chocola hier is veel cacao achtiger. De week daarna heb ik weer een paar testen en quizen gehad. Net zoals elke andere week. Opstaan, school, huiswerk, tv kijken, eten en dan weer gaan slapen. Zo ziet het er ongeveer elke dag uit, maar wel super leuk hoor, nog steeds! In het weekend van 10,11 en 12 december hebben we het hele weekend koekjes gemaakt. Dat was voor de schalen die we gingen opmaken om weg te geven als een kerstcadeautje. Ik vond het echt een heel grote straf om het hele weekend koekjes te maken…:D het was super leuk! Soms een koekjesdeeg gevecht en natuurlijk heel veel eten. Je kunt niet zomaar koekjes maken zonder ze te proeven he:D. Rond 10 uur zijn we ongeveer elke dag begonnen en dan zijn we door gegaan tot 9 uur ofzo in de avond. Echt een super leuk weekend. De dag erna is er gewoon weer school, tenminste dat dacht ik. Maar die zondag had het best wel veel gesneeuwd. En omdat dat de eerste keer was dat jaar dat het best wel veel gesneeuwd hadden we de dag erna een sneeuwdag. Niet naar school betekend dat, omdat het ongeveer 10 centimeter gesneeuwd had. Maar de volgende moesten we wel weer naar school en dat betekende 2 testen. In de bus op de terugweg naar huis, zei Luise, ze is Duits, dat ze haar haar ging verven. En toen zei ik zo dat ik ook wel een keer mijn haar wou verven, en dat wou ik echt doen. En dat hebben we dus gedaan op de eerste dag dat we vakantie hadden. Meteen uit school vrijdags. Best wel leuk geworden eerlijk gezegd, en het is niet tijdelijk dus dat is helemaal goed. Maar je ziet niet heel veel verschil, wel iets, maar het ziet er wel natuurlijk uit zegt iedereen, dat moet je dan maar geloven he:D. Ik ga het nog wel een keertje weer doen, maar dan iets donkerder dan deze keer:D. Zaterdags heb ik niet veel gedaan. En m’n gastvader en moeder hebben Jeff, dat is mijn gastbroer die bij de Navy zit, ’s avonds opgehaald. Hij bleef een week in het huis als vakantie van de Navy. Hij is echt super lang, pff… Maar goed, ’s maandags heb ik volgens mij niks gedaan. Niet dat ik me herinner, het is alweer zo lang geleden:D. Volgens mij even bij gekomen van de weken school. En dinsdags heeft een vriendin van mn gastmoeder me opgehaald. Ze heeft een heel klein zoontje, Shaun, hij is echt super grappig. Maar goed, daar heb ik dus overnacht. Eerst op de Wii gespeeld, en ’s avonds naar Lansing geweest en bij het beste Italiaanse restaurant van de stad gegeten, Di Marco’s. Ik had spaghetti gekozen, beetje slechte keuze, want ze zijn heel erg bekend om de pizza’s. Die had ik eigenlijk moeten kiezen, maar ik ben dan weer zo stom om wat anders te kiezen:D. De dag erna weer naar huis gegaan en achter de computer gezeten, tv gekeken en naar de stad geweest. Donderdags ook weer dingen gedaan, zoals naar de stad. Allemaal kleine dingetjes. Opruimen, koken, en natuurlijk niks doen. We mochten al wel ons spelletjes cadeau openmaken voor kerstmis. Ik had een Bop It gekregen. Dat is een snelheidsspelletje. Dat ding roept dan Bop It dan moet je erop drukken. Pull It dan moet je eraan trekken. Twist It, dan moet je eraan draaien. Echt een super gaaf spelletje:D. Maar vrijdags was het dan echt zover. Christmas Eve. De dag voor kerstmis. Op deze dag mochten we onze pyjama broeken open maken. Ik kreeg een blauwe, het lijkt op koeien vlekken. Echt super ugly, maar daarom is het super leuk. Maar deze was te klein, dus we hebben het meteen even opgeruild. Daarna gewoon op de bank gezeten en niks doen. Lekker christmas eve gevierd. En we hadden bedacht om gewoon op te blijven tot 12 uur en dan alle kerstcadeautjes open maken. En dat deden we dus, maar Kari en Kevyn gingen naar bed toe, en die hebben we dus met blije gezichtjes wakker gemaakt, dat vonden ze niet zo heel erg leuk. En zaten dus ook heel moe beneden alles open te maken. Het was super leuk om mee te maken alles:D:D:D:D. Maar omdat we dit hadden gedaan, mochten we alleen de cadeautjes onder de kerstboom openmaken. En we moesten dus wachten op onze sok vol met cadeautjes. De cadeautjes waren helemaal geweldig:P. Een digitaal fotolijstje, een memoryboek, een deken, een volleybalbroekje met stipjes, een andere fleece deken, een speciale handdoek voor je haren, bop it, lakens voor op je bed en dat was het wel volgens mij. Echt super veel, het leek weer alsof het sinterklaas was:D. Daarna ben ik gaan slapen en toen ik weer ben opgestaan hebben we de cadeautjes in de sok uitgepakt. Daar zat in, energydrank, sinaasappel, cadeaubon voor een winkel, geld, chocola, tandenborstel, tandpasta en nog veel meer van zulke kleine dingetjes, waahhhhaaaa… ik wil kerstmis wel elk jaar hier vieren:D
Op kerstmis dag kwam Kari’s broer, daar heb ik nog meer geld van gekregen en hebben we films gekeken, gegeten en gewoon lekker geluierd. De dag na kerstmis is het een traditie dat je weer gaan shoppen. Net zoiets als Thanksgiving, maar dan niet zo extreem. We zijn om half 9 weg gegaan. En heb al het kerstgeld uitgegeven. Een boek Dear John. Echt een extreme aanrader, wahhh…. Ik wil echt de film zien, dat wordt echt huilen geblazen denk ik. Een muts, een film ‘simply irresistible’, kauwgom, een usb-stick voor het fotolijstje, een cadeaukaart en haar elastieken:D. Die maandag zijn we naar de winkel geweest waar we de cadeaubon konden uitgeven. Daar heb ik een lekkere joggingbroek uitgekozen met MV Lions op de zijkant. Een t-shirt met volleybal maple valley lions erop. En een geel t-shirt met Nashville, Michigan erop. Echt super blij mee, net zoals alle andere cadeautjes:D
Dinsdags en woensdag spulletjes bij elkaar gepakt voor donderdag en vrijdag. En voor de rest niks gedaan op die twee dagen. Behalve weer klooien en niks doen. Ik zei toch dat ik geen tijd had om een berichtje te schrijven, haha… Donderdags en vrijdags zijn we naar Frankenmuth geweest, dat is een klein stadje ongeveer 2 uur van ons vandaag en vroeger leefden er alleen maar Duitsers en daarom een Duitse naam, met steeds heel veel Duitse kenmerken. Donderdag ochtend vroeg weggegaan. Toen we daar aankwamen zijn we naar een winkel geweest waar je hele leuke dingen kon kopen voor geen geld. Daarna zijn we naar Zehnders geweest. Dat is een restaurant, waar we een chickenmenu hadden genomen met iedereen. Je kon zoveel eten als je wou, echt super lekker en het dessert was het lekkerste van allemaal. Dat ijs, oohhhh verrukkelijk. Na het eten zijn we naar beneden gegaan, daar was een bakkerij en een klein winkeltje, klein?? Groot kun je eigenlijk wel zeggen met allemaal dingen, geen idee hoe je het moet beschrijven. Maar daar heb ik een haribo zakje gekocht en Kinder chocola, haha… toch even weer thuis voelen. Daarna zijn we naar het de grootste kerstwinkel van de hele wereld geweest, Bronners. En dat wil je echt niet meemaken:D. Waauuwwww…. AMAZING!!! Het is het hele jaar geopend, behalve op kerstmis en op nieuwjaarsdag! Dus kerstmis all the time!!! En dan zeg je geen woord te weinig. Overal waar je kijkt is kerstmis. 2 of 3 vierkante kilometer aan kerstballen in één winkel. Wauuwww.. waauuuwww… waaauuwww…. Een sectie van alle landen, alle hobbies, alle sporten, alle dieren, alle soorten eten, alle wat je maar niet op kunt noemen. Dus daar heb ik me maar even goed uitgeleefd! Na de tijd hebben we ingecheckt in het hotel, Bavarian Inn! Daar hebben we eerst gezwommen in een van de 5 zwembaden. Ik dacht echt 5 grote, te gekke zwembaden. Niet dus.. allemaal kleintjes. Pierebadjes en 2 van zulke warme ronde dingen, bubbels. Ik weet zo niet meer hoe je het noemt. Maar goed, daarna zijn we weer naar Bronners geweest, alleen buiten in de auto om alle lampjes te bekijken en het kleine kerkje!! Echt super mooi ook weer, daarna was er karaoke in het hotel en daar hebben we gekeken en Lyndi heeft gezongen, hahaha… Daarna geslapen en ’s ochtends opgestaan en mn gastmoeder gefeliciteerd. Ze is jarig op oudejaarsdag. Eenmaal thuis weer, heb ik geslapen, films gekeken, genoten van de regen. Er viel echt super veel regen die dag, zoveel dat ik de het huis van de buren niet meer kon zien. En daarna ’s avonds naar Hastings geweest om de bal te zien vallen. Dat is een soort van traditie hier in Amerika. 10 seconden voor de tijd zakt de bal naar beneden en dan om 12 uur licht de bal op, en dat is het. Tadaaaaa….. Geen vuurwerk, niks. Alleen een 2011 dat oplicht, maar dat telt eigenlijk niet als vuurwerk. Op nieuwjaarsdag zijn we naar Kari’s vriendin geweest, met het kleine zoontje, Shaun. En daar hebben we gegeten, gekletst, ge-wii-ed, en cheesecakes gegeten. Heeeeel veeeel cheesecakes. Dat is kwarktaart, by the way! Daar hebben we ons kerstcadeautje nog te goed gehad, dat waren pantoffels wat lijkt op uggs. Heel lekker warm!
Toen was die dag ook alweer over. En de laatste dag van de vakantie was eigenlijk lekker niks doen. Alhoewel ik heb mn kamer opgeruimd, en dat was echt heel erg nodig! Ik kon er bijna niet meer in, dat is echt heel erg verschrikkelijk voor mij doen:D. Dat heb ik dus gedaan en ik heb voor de tv gezeten. Maandag begon school weer, en dinsdag ook weer. En toen de rest van de dagen! Gewoon weer hetzelfde als anders, niks bijzonders. Weer een paar testen en quizzen gehad. Ik heb mn senior t-shirt gekregen. Dat zul je wel zien op de foto’s en ik heb me ingeschreven voor voetbal in de lente, en daar kijk ik nu alweer naar uit. Owjaa… mn mp3 speler is nog kapot gegaan voor de vakantie, en ze konden een nieuwe opsturen. Ook ben ik nog naar een film geweest. Een hele oude, White Christmas, maar dat was super leuk! Voor de rest weet ik eigenlijk niet wat ik nog meer moet zeggen. Alleen dat ik naar een cheer competitie ben geweest van mn gastzusjes de woensdag voor de vakantie en afgelopen zaterdag weer (gisteren dus:D). Dat is echt heel erg apart om te zien. Leuk en gek en gewoon heel apart. Ik heb er wel foto’s van. Heel kunstig allemaal:P En dat was mij maand dan weer! Ik heb nog één mededeling om mee te delen. Mn moeder en mn neef komen me ophalen aan het einde van het jaar. Ze komen op 2 juni en dan gaan ze met mij mee terug op de 11e. Dus ze maken mijn graduation mee en dan kunnen we nog meer super leuke dingen doen! Echt super gaaf!! Ik kijk er nu al naar uit, niet dat ik naar huis wil. Maar het is gewoon helemaal geweldig:D! Voor de rest heb ik echt helemaal niks! En als ik wel wat heb, dan horen jullie het wel de volgende keer als ik wat schrijf. En dat is hopelijk korter dan nu! Ik zeg niet dat ik het doe, want dan lieg ik misschien weer, haha… En als je iets wilt weten, dan kun je me altijd een mailtje sturen!! Nou… bedankt nog voor alle lieve reacties! En ik zie jullie dan snel weer! Nog 153 dagen te gaan:D:D:D, eitje;)
Dit plak ik er nog even bij achter aan, want nu ik de foto’s uitzoek zie ik nog een paar dingen die ik vergeten ben te vertellen! Ik ben nog naar de kapper geweest en heb er een klein stukje vanaf gedaan! We zijn naar de casino geweest, dat was echt super om mee te maken, dit was de enige casino voor 18 jaar en ouder in de buurt. En dat was nog 2,5 uur hier vandaan. Ook was er nog een kerstparade waarin Siera moest spelen met de band. Dat was wel leuk om mee te maken, gewoon eventjes door een straat. De enige hoofdstraat van Nashville, dat betekende dat je na 15 minuten ook alweer naar huis kon:D. Voor de rest hebben we nog geskate (gerolschaatst). En op die dag had Lyndi haar grote teen gebroken en moesten we dus eerder weg en moesten we naar het ziekenhuis toe. En ik ben nog naar de Mall geweest en daar heb ik Santa Claus ontmoet en daar heb ik op zijn schoot gezeten:D. Oowwww… en nog iets heel erg leuks. Donkey basketball!!! Dat is basketbal op een ezel. Dat was in de gymzaal en daar waren 8 ezels en dan spelen 2 teams tegen elkaar. De regels, je mag alleen scoren als je op de ezel zit. Voor de rest is alles mogelijk:D, echt super grappig!! Hilarischhhh…. En natuurlijk weer lekker eten;) Doegg xx
Hier de link van de foto's: http://picasaweb.google.com/101913086904916277859/Amerika6eLichting#

• 10 Januari 2011 - 08:58

Marijke:

Jacuzzi? Bubbelbad? Of bedoel je dat niet met zo'n ding met bubbels? Haha:P

Binnenkort skypedate?XD
    x

• 10 Januari 2011 - 10:36

Joop Verhoef:

Hi Hanneke,

alweer een leuk stukje wat je geschreven heb en ook weer hele leuke foto,s !!!!!!!
    maar een ding snap je natuurlijk wel !
    mocht je weer in Holland zijn, ga ik er wel van uit, dat je ook voor ons hier in Nederland OOK eens van die lekkere koekjes en andere dingen voor ons maakt !

dikke zoen en suc6

Joop

• 10 Januari 2011 - 14:33

Charlotte:

Al... Die... KOEKJES:D!

• 10 Januari 2011 - 14:51

Marleen:

haha eindelijk weer een verhaaltje op waarbenjij.nu :-D het klinkt echt allemaal super leuk hanneke! ik ben echt blij voor je! liefs, xxxx

• 11 Januari 2011 - 23:01

De Olthofjes Van "5a:

Hanneke ook voor jou de beste wensen . Zo te lezen heb je het best naar je zin en loopt alles lekker.
    Houden zo!! groetjes van ons allemaal!

• 12 Januari 2011 - 18:30

Laurens :

ook nog de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar. je hebt weer een heel verhaal geschreven zeg.

maar wel leuk en al die foto's erbij geweldig hoor.

nou veel plezier daar,

groeten laurens

• 12 Januari 2011 - 21:13

Annie Uit Albergen:

Zo de verhalen te lezen heb je het reuze naar je zin.Een heel avontuur wat je allemaal meemaakt supper.We wensen jouw een heel gezond en liefdevol 2011toe en geniet .groetjes uit albergen.

• 15 Januari 2011 - 13:12

Truus:

Hoi Hanneke!Tsjonge wat een verslag!
    Ik moest er echt effe bij gaan zitten.
    Super foto's.Dat basketbal op een ezel,
    dat is natuurlijk helemaal voor mij weggelegd.Ik zal het hier in de sporthal
    eens in de groep gooien.Wie weet!!!!
    Nu nog 147 dagen.Echt een eitje!!!!
    Geniet er nog lekker van.
    XXXXXXXXXXXX

• 17 Januari 2011 - 17:45

Mama:

Heyy Hanneke,
    Hier ben je inderdaad voor gaan zitten
    wel weer een leuk verhaal, toch wel lekker die bubbels?
    En de foto's moet je gewoon even voor gaan zitten.
    Toppie meid blijf genieten .
    Knuffels papa en mama xxxxxxxx

• 16 Februari 2011 - 18:56

Helma:

Veel te vertellen; veel foto's; veel koekjes; veel kerst; veel kadootjes en vooral veel plezier! Houden zo Hanneke! Leuk dat je aan het eind van je verblijf nog visite krijgt; kun je hen van alles laten zien. Veel plezier nog aan de andere kant van de oceaan en de groeten van de Stammetjes!