A little of everything!!! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu A little of everything!!! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

A little of everything!!!

Door: Hanneke Olthof

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

10 April 2011 | Verenigde Staten, Nashville

Heeyy Luitjes:D
Hoe gaat het dan met jullie??? Hier gaat alles goed en ik wou jullie weer heel erg bedanken voor jullie lieve en leuke reacties op mijn vorige stukje, wat al weer een heel tijdje geleden is!! Ik ben er echt niet goed in op mijn site bij te houden... verschrikkelijk!!! Maar nu doe ik het dan weer, want al een paar mensen hebben mij erop aangewezen... ‘Ja Hanneke... ik heb niet weer een hele dag de tijd om jou verhaaltje en foto’s te lezen:D’... Dus dan moet het er maar weer van komen he!!!
De laatste keer dat ik wat geschreven had was op 27 februari... toen schreef ik dat ik heel veel vrij had gehad enzo in verband met de sneeuw... dit berichtje kan in niet over sneeuw schrijven, maar wel over regen dagen, bah... en over het koude weer! Vanaf 14 maart begon het echte trainen met het voetbal, en wat denk je... we konden nog geen eens naar buiten gaan! De sneeuw lag er nog steeds en het had gesneeuwd dus het was modderig en alles buiten, dus we gingen binnen trainen. Pas anderhalve week later konden we naar buiten toe, alle sneeuw was weg, maar het gras was kei hard... het had gevroren! Het zit ook nooit mee... dus wij daar buiten in de kou.. dikke vesten aan en mutsen op ons hoofd. Maar eindelijk kon ik mijn mooie voetbalschoentjes tonen! Knal Oranje zijn ze:D:D Voor wie de wedstrijden van FC Twente kijken, ze zijn hetzelfde als die van Luuk de Jong en Marko Janko (dat denk ik in ieder geval:P). Deze week hadden we vakantie, maar dat betekende wel trainen, wat ik niet erg vond... maar wederom dit moest binnen gebeuren! En weet je waarom, omdat het keihard regende. De hele week, en dat kun je ‘lente’ vakantie noemen, hmmm... houden ze ons toch een beetje voor de gek!
Nou... dat was het dan een beetje voor het weer! Koud, regenen, koud, regenen.. een weekje waar het ongeveer 5 tot 10 graden was, en daarna weer koud, regenen, koud en regenen. En met koud daar bedoel je 0 tot 5 graden mee, en dat nog in April!!!
Over school.. tja... omdat we zoveel sneeuwdagen hadden gehad voor de examenweek werden onze examendagen opgeschoven! Nu was het donderdag en vrijdag in plaats van maandag en dinsdag! Dat betekend 3 meer daagjes om te leren. Of om eerlijk te zeggen, niks te doen:P... Maar de examens gingen behoorlijk hoor:P... Voor Anatomy had ik een B voor mijn examen en als eindcijfer een A. Voor English een B- voor het examen en een A als eindcijfer. Voor Algebra een A voor mijn examen en als eindcijfer een A. Voor Gym een B+ voor mijn examen en een A als eindcijfer. En als laatste een C+ voor mijn examen voor US History en een A- als mijn eindcijfer. Dat betekend dat jullie weer op de hoogte zijn met dat en dat ik een 3.934 als eindgemiddelde had. En een 4.0 is het beste wat je kunt krijgen, dus mijn gastouders waren weer trots op mij... gelukkig!!! Eigenlijk was mijn gastvader een beetje teleurgesteld wat ik had die 4.0 niet gehaald. Maar goed, ik zit er niet mee!!!
De week daarna begon mijn 3e trimester, dus nieuwe vakken. Het eerste uur heb ik nu Civics. Het tweede uur Art, het derde uur Personal Computing, het vierde uur Gym en het vijfde uur Woods. Alleen voor Civics heb ik een boek:D.. het is over hoe de regels in Amerika tot stand zijn gekomen en alles. De Constitution, de Articles of Confederation en George Washington. Het is best interessant maar de leraar pakt het een beetje aan als een lesuur in groep 3. ‘Laten we gezellig samen met z’n allen dit hoofdstuk eens aanpakken. Ja, Hanneke begin jij maar met het lezen van de eerste paragraaf!!!’ Zo gaat het er echt aan toe hoor!! Maar goed, iedereen is anders he:P... Art is super leuk.. we moesten iets tekenen en daarmee kon je alleen potloden gebruiken. Dus als je een bloem wilde tekenen. Dan maak je de steel van een groot potlood en de bladeren van kleinere potloodjes bij elkaar (snappie???) Daarna moesten we iets maken uit klei, maakt niet uit wat. Ik heb een spin gedaan en een kaarsenhouder in de vorm van een pompoen. Voor mijn gastmoeder, die is helemaal gek van Halloween, toepasselijk toch??? En daarna moesten we iets maken uit allemaal blikjes, maar het moest een insect zijn. Ik heb een vlinder gedaan:P! Het derde uur is Personal Computing, dus dan zit je achter de computer en dat betekend mailtjes versturen:P.. en ook werken natuurlijk! Dit is echt een super leuke les. Je leert allemaal dingetjes en je ontdekt nieuwe internetsites!! En je moet dingetjes maken, echt super leuk! Voor wie iets leuks wilt doen met foto’s, zoals vervormen ofzo.. hier moet je dan eens op kijken: www.picnnik.com. Het vierde uur heb ik Gym. Elke maandag is conditiedag. Dinsdag is speldag. Woensdag is de mijl (1.6 kilometer) rennen en daarna wat je wilt doen. Donderdag is speldag. En vrijdag is waar de leraar zin in heeft, meestal een spel! Het vijfde uur heb ik Woods. Dat is houtbewerking, echt super leuk ook! Maar eerst moesten we veiligheidstesten nemen. Over 6 machines. En daarna moest je laten zien dat je wat had geleerd had op de machine waar hij bij staat dan. En daarna mocht je beginnen met het echte werken in je eentje. Dat is dan wel 3 weken later:P. Daar ben ik nu mee bezig, mijn eerste opdracht is 2 houtjes maken van 15 bij 2 bij ¾ inches. En dat is nog best wel moelijk hoor. Want dan heb je een twist in het hout zitten en dan heb je een cup of een boog erin. En dat moet je er dan zelf uithalen en als dat is gelukt dan meet je het bord en dan zie je dat het minder dan ¾ inches is.... hoppakee... weg met het bord, kun je helemaal weer overnieuw beginnen:P. Ik heb 1 bordje bijna klaar, moet alleen nog met de tafelzaag iets doorzagen en dan ben ik op de helft, maar toen kwam de vakantie ertussen!!!
Nu over de sport... Soccer zoals ze dat hier noemen. Nu al ongeveer weer een maand zijn we bij elkaar met het hele team, en dat zijn behoorlijk wat mensen. 25 man hebben we, waar er maar 11 van in het veld kunnen staan:P... Ik had nog nooit voetbal gespeeld, maar ze waren complimenteus over de dingen die ik kon, dus de coach maakte mij tot middenvelder. Samen met 3 anderen (Jessica, Alexis en Gretjen) ren ik het hele veld over 80 minuten lang. Want hij maakte ons 4 tot middenvelders omdat wij het meest met de bal kunnen doen! Dat betekende de basis voor mij, terwijl ik nog nooit had gespeeld en er 25 man zijn:D. Wil niet opscheppen ofzo, maar ik heb mijzelf wel eventjes op de schouder geklopt, vond ik toch best knap van mijzelf:D De trainingen zijn super leuk en het team is helemaal geweldig! Iedereen kan goed met elkaar opschieten, en niemand is negatief ook al hebben ze niet de beste geschiedenis achter de rug, daar later meer over:D! Elke dag na schooltijd van 3 tot 5 hebben we training. Scheenbeschermers aan, sokken erover heen, oranje schoentjes aan. Shirtje en broekje aan. Daarover heen een vest, een vest en nog een vest zowat, omdat het ongelovelijk koud is buiten, en met die wind erbij. Gevoelstemperatuur ongeveer -10 denk ik!! BAH.... De eerste wedstrijd werd afgelast, en weet je waarom??? Omdat het te koud was om buiten te spelen! Het word verplaatst naar een andere dag, geen idee wanneer nog! De echte eerste wedstrijd was in en tegen Leslie, ongeveer een uur van ons vandaan. Dus hop wij in de gele schoolbus op naar de school. Ik had iets luxes (?:P) verwacht.. nejj hoor! Ergens in de middel of nowhere worden we afgezet en daar is het dan! Een voetbalveld, een heel klein tribunetje erbij, pal aan de straat, dus 1 bal mis trappen en we kunnen een voorruit erdoor trappen:D Geen school te bekennen... dat bestaat dus:P Het scorebord wordt opgezet 5 minuten voor de tijd, het is nog kleiner dan de tv die hier in de kamer staat! De eerste helft was opzich best goed.. maar 1-0 achter. De tweede helf was iets minder. En de uitslag was 4-0, verloren dan he:P... Opzich toch best goed gevoetbald en ik hoeste mijzelf bijna het ziekenhuis in. Je zweet dan zo erg, en het is dan ook zo koud erbij. Dat is geen goede combinatie ben ik achter gekomen!!! De tweede wedstrijd was thuis tegen Herritage Christian. Vorig jaar hadden ze net 2-1 verloren... Het veld lag niet bij de school. We trainen bij school op een veld, maar het wedstrijd veld is bij de lagere school. Maar er waren grote tribunes, een echt scorebord, luidsprekers en een volkslied. Deze hadden ze bij de vorige wedstrijd niet, helaas! Ik hou van het Amerikaanse volkslied, kippenvel. Maar goed, iedereen werd voorgesteld en de wedstrijd begon. Wij spelen 2x 40 minuten en een rust van 10 minuten! 12 minuten voor het eind signaal... oooohhhh kramp niet normaal:P Had nog helemaal geen rust gehad, net zoals de wedstrijd daarvoor! En maar als een gek rennen over het veld. En jeejjj... ik mag de corners nemen:D en ik ga geen ingooien meer doen. Ben ongeveer 6x terug gefloten in deze wedstrijd omdat ik het verkeerd deed, haha.... een kust kan ik je zeggen! Maar goed, we hadden gewonnen 3-1 en iedereen was zoooooooooooo blij. Eindelijk gewonnen, de eerste keer in 4 jaar. En de tweede keer in 11 jaar:D. En we hadden ook al meer goals gescoord dan het hele vorige seizoen!! Dat zegt wat over de geschiedenis of niet:P??? Moet maar zien hoe volgende wedstrijden eraan toe gaan.. hopelijk pakken we nog een puntje mee in de volgende 16 wedstrijden:P
Dat was het voetbal dan, en de school ook. En ik heb al zoveel geschreven, en ik ben nog geen eens klaar!!! Hopelijk houden jullie het nog een beetje voel en vallen jullie nog niet in slaap!
En nu dan iets over de algemene dingen die ik de afgelopen maand heb gedaan. 1 maart hadden we een hooring in de audiothorium van 2 uur. Dat was voor alle seniors, dus die dit jaar van school afgaan en het ging over je vervolg. College en werk en alles... het was best wel interessant, er was een speker die boeiend was:P maar ik had er niet echt wat aan... maar beter dit dan les toch:P???
Op de 10e en 11e maart had ik examens, dat was wel goed. Niet bijzonder, maar zoals je al hebt gelezen ging het dus wel goed:P. Dat betekende vrijdag een halve dag school. Tot 10.53 examens en dan hadden we vrij, dat is altijd lekker!!! Op de 14e begon onze echt training, met het hele team. Iedereen van de winter sporten kwam erbij, dus we hadden ineens een hele grote groep! Super leuk:D En de 14e begon ook het derde trimester. Lunch is heel anders nu! Eerst zaten we met z’n 7en bij elkaar en daar zijn er nog maar 3 van over nu deze lunch... Maar nu zit ik met een andere groep... super leuk! Eigenlijk wel iets leuker:P, hihi... Maar goed... ik ben helemaal iets vergeten! Op 4 maart heb ik iemand naar het vliegveld gebracht. Ze kwam uit Duitsland en ze had gedonder met haar gastfamilie en haar echte vader thuis hielp daar niet echt mee. Ik weet er ook niet echt meer wat van, maar uiteindelijk werd ze door haar duitse organisatie naar huis toegestuurd. Echt heel zielig, ze was niet hele dikke vrienden met mij. Maar we deden toch best veel samen! Dat gun je niemand... En om haar te verassen dan ben ik met nog iemand anders met haar mee geweest naar het vliegveld, om haar doei te zeggen dan!!! En nu eenmaal in Duitsland moest ze meteen weer naar school toe, hihi... De 12e van maart was het mijn gastvader z’n verjaardag. We hebben niet echt wat gedaan... maar ik ben naar Grand Rapids geweest naar een expo voor vrouwen:P Hier stond mijn exchange organisatie met een standje en ik en nog iemand anders van mijn school moesten dan proberen om gastfamilies voor volgend jaar zien te krijgen! Was een super leuke dag, en daarna zijn we nog uit eten geweest, dat is altijd goed:D
19 maart was het dan eindelijk zover. Het was Siera’s sweet 16 party... Ik vond het niet echt sweet, de taart was wel sweet in ieder geval. Maar haar feestje niet echt. Ze had ongeveer 120 mensen uitgenodigd. En er kwamen maar 20 mensen opdagen. Een best wel grote hal hadden we gehuurd, helemaal versierd. Heel veel eten (kleine cakejes, een chocolade fondue, nacho’s, taco’s) en maar heel weinig mensen. Er was wel een hele goede DJ aanwezig, dus het feestje was opzich wel leuk! Jammer van de mensen in ieder geval. Siera vond het helemaal geweldig, en daar gaat het dan ook op he:D. Die week hadden we ook onze wedstrijd kleren gekregen, echt super gaaf! Mijn broekje is een XL, dus die hangt ongeveer tot op mijn enkels:P... maar het voelt helemaal als voetbal.. ze stonken wel trouwens!!! Maar dat maakt niet uit!!! En ik had nummer 3 gekregen. Dit komt omdat het meisje dat vorig jaar nummer 3 had, ze is nu een senior, zwanger is en niet kan voetballen. En ze wou niet dat een freshman(9th grade) haar uniform kreeg. Dus ik kreeg de eer om dit te dragen, hihi...
De week erna is er iets verschrikkelijks gebeurd, ik vertel er niet te veel over... want het is dramatisch. Op maandag kregen we te horen dat er zich iemand om het leven had gebracht. Hij was geslaagd in 2009, dus hij was al 2 jaar van school af. Maar hij heeft 4 broers en zussen nu op school zitten en zijn zus zat bij mij in het volleybal team. Iedereen was aan het huilen op school, verschrikkelijk om te zien. Maar super knap van de broers en zussen, ze gingen gewoon naar school toe die week. Omdat hij dat gewild zou hebben was hun motto. Vrijdags was de begrafenis en daar ben ik naartoe geweest. Het was echt super mooi! Iedereen zat te lachen in de kerk zo mooi deed de pastoor dat. Prachtig, zo iets moois had ik nog nooit gezien!
Het is wel een beetje gek dan om na zoiets als dit verder te gaan met iets blij’s.. maar dat moet maar! Het leven gaat door he!!! De week erna was de laatste week voor de vakantie. En dat betekend eigenlijk niet zoveel:P... dingetjes afmaken en geen huiswerk op krijgen voor in de vakantie!!! I love this school, bijna nooit huiswerk! Nu niet meer dan:P in de eerste maanden dat ik hier was, super veel!!! Maar goed, vrijdags was het 1 april. En mijn leraren vonden dat prachting. Mijn Art lerares zei, omdat we met klei bezig waren, dat er een stofje in de klei was dat je heel ziek kon maken. En de makers van de klei hadden er teveel van ingegooid. Dit zei ze omdat de dag ervoor sommige mensen de klei hadden gelikt, vraag me niet waarom... maar dat bevestigd het standpunt maar weer: Amerikanen zijn gek. Dus zij waren van: oohhh.... nejj toch!!! Maar dat bleek dus een grap te zijn. Mijn gym leraar probeerde ons om de 2 mijl te laten rennen. Doen we nooit maar nu moest dat opeens:P 3.2 kilometer, haha... ging gelukkig niet door! Aan het einde van de dag, dat hebben ze elk jaar, was er een Jimmy V feestje. Dit is een organisatie die zich inzet voor onderzoek naar kanker. Dan moest je 5 dollar betalen en dan kreeg je een klipje en die moest je dan dragen en dan kon je het laatste uur skippen en dan gratis ijs eten. Het beste ijs dat je ooit hebt geproefd. Mooville ijs:D!!! En dat was het dan. Het koor ging nog een paar liedjes zingen, en al het geld ging naar de kankerstichting, dat was toch zo 2000 dollar! Een super goed doel!
En toen was het vakantie! Meteen uit school had ik eerst training, daar ben ik eerder mee gestopt en naar huis gegaan en toen zijn we naar Chicago vertrokken. Ik dacht naar Chicago in eerste instantie, maar we gingen naar een plaatsje nog 30 minuten verder dan Chicago. Maar ik heb wel een beetje van Chicago gezien. En The Ghetto... Verschrikkelijk, allemaal gangsters op straat en een verkeersbord. Legaal drugs doen. Lekker of niet!!! Dus de deuren van de auto gingen op slot:P... Maar goed, we gingen daar naar toe om mijn gastbroer te bezoeken hij was dat weekend daar en het is dichter bij dan Chicago, dus we gingen bij hem langs! Nog een autorit van 5 uur!!! Maar het was een leuk weekend. We zijn naar de mall geweest aan de overkant van de straat en daar heb ik de eerste H&M gezien in 7 maand!!! Daarna hebben we een pizza gehaald, een Chicago Style Pizza. Dat betekend eerst de kaas en dan pas de saus! Heel apart, maar het was wel lekker. Alleen de bodem niet echt.. leek net of het een taart was! Dat paste er niet bij! Niet zeuren, het is eten:D Zondags gingen we weer naar huis toe, eerst nog langs het ziekenhuis. Een vriendin van Lyndi lag in het ziekenhuis, ze heeft zoiets als taaislijmkanker, dus oud kan ze er niet mee worden. En ze werd weer geopereerd. Voor de 30ste keer ofzoiets al, en ze is nog maar 12!! De rest van de vakantie niet veel gedaan. Lekker in huis mijn kamer opgeruimd, op de computer en tv gekeken. Wel een beetje verveeld, dus daarom was 3 keer trainen deze week ook wel lekker. Wel jammer dat er maar elke keer ongeveer 6 mensen kwamen opdagen van de 25...
Owjaa.. ben helemaal vergeten wat te vertellen. Op een vrijdag avond, ik weet zo niet welke datum, heb mn agenda niet bij de hand:P, en trouwens ook op een zaterdag avond, was er Band Bust. Dat is een show die de leerlingen van de schoolband in elkaar hebben gezet! Het zijn allemaal kleine stukjes, liedjes, dansjes die ze dan opvoeren. Het was super grappig, leuk, gewoon helemaal te gek:P... ik krijg er een dvd van mee naar huis, dus als je het eens wilt bekijken, dan moet je er maar eens na vragen... Zaterdag (gisteren) hebben we allemaal cupcakejes gebakken voor de babyshower die we vandaag hadden. Heel erg lekker en heel erg veel! Vandaag was de babyshower dan van de baby van de vrouw van de broer van mijn gastmoeder, haha.. Een party voor een baby die nog niet eens geboren is... dat is om allemaal cadeautjes te krijgen voor de baby. Shirtjes, speeltjes en nog meer kleine dingetjes. We kregen eten en we deden allemaal kleine spelletjes. En daarna mocht de aanstaande moeder alle cadeautjes uitpakken. Echt typisch amerikaans, en echt super leuk om mee te maken, heb ik ook wel een paar foto’s van! Vandaag is ook de eerste dag van het hele jaar dat het lekker is buiten. Het is ongeveer 25 graden buiten, echt super lekker! Maar dat betekend dat alle insecten komen opdagen en naar binnen komen. Echt van zulke vieze beesten, bah... honderden zitten op de loer om door de ramen naar binnen te komen. Geen idee hoe ze het doen, maar mijn kamer zit er vol mee! Gazzie...
En dat was de vakantie alweer en ook mijn verhaaltje! Wederom zitten er foto’s bij bij dit verhaal... maar het is wel iets anders gegaan. Picasa Google heeft het uploadsysteem veranderd, en nu verkleint het de foto’s niet meer of zoiets en nu nemen de foto’s veel meer ruimte in beslag en heb ik een nieuw account aan moeten maken. Met dank aan mijn moeder:D op haar email adres, dus als je nu foto’s wilt kijken moet je naar 2 websites gaan...
Dit zijn de links: https://picasaweb.google.com/109126052390380746977/Amerika8eLichting#
En https://picasaweb.google.com/101913086904916277859/Amerika8eLichting#
Volgende week is het weer gewoon school, morgen al eigenlijk:D, en dan heb ik tot woensdag gewoon les. Woensdag ook nog een wedstrijd en dan donderdag vertrek ik naar Washington D.C. met alle seniors van school voor de senior trip. Daar verblijf ik tot dinsdag, het is dus niet heel lang, maar het is wel super gaaf! Ik heb er echt zoooo’n zin in.... dus als ik terug kom dan zal ik er wel een ‘klein’ verslagje overschrijven!!! Nu ga ik dan echt stoppen! En nog maar 62 daagjes te gaan:S....
Tot de volgende keer!!! Groetjes


Op de foto’s, er zijn best wel veel foto’s van de kat! Ze is zoooo schattig:D I love her!!! That’s why!!

  • 11 April 2011 - 06:37

    Joop Verhoef:

    Hoi Hanneke,
    tja, het is wel jammer dat je die 4. niet gehaald hebt ! hahahahahahahaha

    nee hoor, ik ben nog steeds SUPER trots op jou hoe jij dit tot een goed einde gaat brengen !

    groetjes

    Joop.

    p.s. jammer maar ik denk toch dat AJAX kampioen gaat worden !

  • 11 April 2011 - 06:50

    Marijke:

    Leuk han! Ik moest heel hard lachen om sommige stukken van je verhaal:P Van mij krijg je ook een schouderklapje:D
    x

  • 11 April 2011 - 09:41

    Marleen:

    haha de eerste h&m in 7 maand!? ik had hem na 2 weken al bewonderd.. ghehe, anyway, weer een lekker lang verhaaltje van je, maar altijd leuk om te lezen! ;) veel plezier vast in washington DC!

  • 11 April 2011 - 18:49

    Mama:

    Heey Hanneke,
    Wederom een lekker verhaal, wel
    wat weinig foto's !!!!!!!!!
    Je derde trimester lijkt een makkie, maar is misschien onderschat.....hihi.
    In ieder geval super mooie dagen in Washington DC. Wij zijn inmiddels aan het aftellen begonnen.
    Heel veel liefs van Papa en Mama.xxxx

    ps.: Jammer hoor Joop, dat gaat niet
    gebeuren.

  • 16 April 2011 - 18:20

    Laurens:

    Hallo hanneke,

    nou goed om te horen dat je je nog steeds zo goed vermaakt daar. Je hebt natuurlijk ook wel een druk schema dus de tijd vliegt voorbij.

    Veel plezier en succes met de voetbal in de laatste periode in de VS. Geniet er nog maar even van.

    Groeten laurens

  • 28 April 2011 - 20:13

    Tom:

    Heeee Hanneke,

    Alles goed? Goede Pasen gehad? Hoe was Washington, mooi gehad daar? Waar blijft het verslag voor je trouwe lezers???? ;-)

    Goed weekend! Groeten Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

High School Year!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2011

Goodbye, The End!!!

22 Mei 2011

Washington, Easter, Maple Syrup, Prom & Holland

10 April 2011

A little of everything!!!

27 Februari 2011

Snowdays

09 Januari 2011

Happy New Year!
Hanneke

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 37484

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 11 September 2017

Europa Trip

03 September 2014 - 07 Februari 2015

Stage Zuid-Afrika

11 Juli 2012 - 16 Januari 2013

Stage London

02 September 2010 - 12 Juni 2011

High School Year!

Landen bezocht: