Washington, Easter, Maple Syrup, Prom & Holland - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu Washington, Easter, Maple Syrup, Prom & Holland - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

Washington, Easter, Maple Syrup, Prom & Holland

Door: Hanneke Olthof

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

22 Mei 2011 | Verenigde Staten, Nashville

Heyy.. daar ben ik dan weer! Een beetje later dan ik eigenlijk wat wou schrijven, maar dat krijg je ervan als je in America bent. Veel te doen en veel te weinig tijd... Daarom is het ook alweer een paar weekjes geleden dat ik wat heb geschreven, en ik heb veel meegemaakt de laatste tijd!
Van donderdag 14 april tot dinsdag 19 april ben ik naar Washington D.C. geweest. Een ‘klein’ verslagje ervan:
- Donderdag: Gewoon naar school toe, training en toen naar huis toe. Douchen en nog de laatste kleine dingetjes in de tas pakken. We moesten rond half 9 op school zijn, dus dan ben je daar op tijd. Tas de bus in en een goed plekje uitzoeken. Recht voor de tv, dat was wel mooi opzich, maar als je wilt slapen dan is het veel te licht. Eenmaal vertrokken een super lange bus reis, maar er waren films. Heb geen idee wat het was, maar ik heb er niet veel van meegekregen. Niet omdat ik zo lekker aan het slapen was, maar omdat slapen in de bus zo rot is en je elke keer wakker wordt van het kleinste dingetjes. Een vooral als de persoon voor je, de stoel helemaal naar achteren klapt en ze dat niet willen veranderen...
- Vrijdag: ’s Ochtends vroeg aangekomen in Washington D.C. gingen we naar het hotel toe en sommigen konden al naar hun kamers gaan. Mijn kamer was nog niet klaar, dus we hebben onze spullen ergens anders neergezet en we hebben ons even opgefrist en toen maar downtown Washington in. We gingen met de metro en dat was best wel eng, dat vond ik in ieder geval! Het ging snel en het was heel wiebelig, maar dat heb ik ook weer overleefd. Eerst zijn we naar het Arlington National Cementary geweest. Dat was best indrukwekkend. Al die graven, ze staan allemaal zo recht, van links naar rechts, van voor naar achteren en de schuine kant op, wooww... Daar hebben we heel veel rond gelopen, het was zoo groot. Je wilt niet weten hoeveel graven daar liggen. John F. Kennedy’s graf was daar ook, met zijn 2 broers ernaast. Het uitzich was ook super mooi en daar hebben we dus rond gelopen... Daarna zijn we met de metro naar The Capitol geweest. Dat is het gebouw van de Supreme Court, dus het hoogste gerechtsgebouw. Een gebouw ernaast, ik weet niet waarvoor dat is, maar daar mochten we naar binnen. Maar eerst door de beveiliging, metaal detector en je tas mocht je niet meenemen, en je mocht geen foto’s maken binnenin. Echt zo stom! Daarna hebben we nog meer rond gelopen, en we hebben gegeten in een ondergrondse plaats. Dat was zooo groot. Er waren ongeveer 100 winkeltjes waar je eten kon kopen, ik had dus een stuk pizza gekocht. Dat was al $3, wooww... de eerste tik van Washington zat erin:P Nou.. daarna weer met de metro naar het hotel toe, daar kregen we wat uitleg, want je kon je opgeven voor een Basebal game die avond. Daarom gingen we al vroeg naar het hotel toe. Als je niet mee ging, dan ging je winkelen in een super grote mall, met 4 verdiepingen, echt super mooi! Daar ben ik heen geweest. Hier hebben we ook gegeten, MC Donalds, lekker gezond allemaal:P Buiten had je allemaal van zulke tentjes met mensen die t-shirts verkochten van washington. Veel goedkoper allemaal dan binnen, dus hier heb ik ook nog wat ingeslagen:P Dat zie je wel op de foto’s. Het was ook zoo warm deze dag, dat ik verbrand ben rond mijn nek, dat kun je ook zien... echt zo’n rode kring, leeeelijkkk...
- Zaterdag: Elke avond dat je voor een bepaalde tijd in je kamer was, kreeg je 20 dollar terug van het bedrag dat je had betaald om naar Washington te kunnen. Dat is een lekkere meenemer. 20 dollar is toch geen kleinigheidje:P. Nou... zaterdags was het heel ander weer, het regende het het was flink afgekoeld, dat was super jammer. Want we moesten volgens het programma de hele dag buiten lopen. Maar we hebben het programma omgegooid, dus nu gingen we deze dag alle museums langs. We konden naar het nationale ruimte en lucht museum gaan of naar het native american museum of naar beiden:P. Dat hebben Suhan en ik gedaan, we zijn naar beide museums geweest. Het native american museum ging over allemaal indianen en hoe ze vroeger leefden, was wel grappig om te zien, maar niet echt bijzonder. Het ruimte en lucht museum was mooi om te zien. Allemaal vliegtuigen en dingetjes over zwaartekracht en hoe de luchtmacht van de USA is ontstaan enzo.. hier moesten we ook eten. En wat denk je wat ze hier te eten aanbieden??? MC Donalds. Haha... ik heb dezelfde maaltijd genomen als de dag ervoor, maar wat denk je. $3 dollars duurder, verschrikkelijk wat een afkoperij.. Na dit zijn we naar het holocaust museum geweest. Dit was geweldig! Het was zoooo indrukwekkend om te zien. Je zien in welke wagonnen ze hebben gereden, en daar moet je dan doorheen lopen, dat gevoel dat is gewoon heel akelig. Je had een ruimte vol met allemaal schoenen, en dat stonk. Allemaal schoenen van de joden die gedood zijn in de holocaust. En op een muur stonden alle namen van de steden op die de mensen hebben verraden en de duitsters joden vandaan hebben gehaald. Ze stonden allemaal op landnaam, dus ik kijken bij The Netherlands, zie ik er Borne en Hengelo tussenstaan, daar werd ik even stil van. Dat was heel apart! Nou... eenmaal bij de uitgang was er een klein winkeltje en daar kon je een boek kopen van een vrouw die de holocaust had overleefd, en op die dag was ze daar ook aanwezig, dus ik heb dat boek gekocht en zij heeft het voormij gesigneerd. Toen was het alweer 5 uur en zijn we naar het hotel gegaan. Hier hebben we ons opgefrist, want ’s avonds was er soort musical geprogrameerd. Het was een kapsalon, en daar ging van alles in de ronte. En er werd iemand vermoord, en het publiek moest de dader aanwijzen. En daar gingen ze dan op in. Als een avond het publiek een andere dader had aangewezen, dan speelden ze die avond een ander einde dan de avond erna. Het publiek bepaalde dus eigenlijk het einde. En omdat ze elk jaar naar dit stuk toe gaan, hadden ze een speciale verassing. 1 iemand van de spelers had een Maple Valley t-shirt aan. Dit hebben ze al een paar jaar gedaan, en wij mogen dus niks zeggen tegen de mensen die volgend jaar gaan, want elke keer is het een verassing. Grappig! Ik weet niet of jullie het begrijpen, ik wel:P... dus ik ga gewoon verder.. Mijn dinner was trouwens 2 donuts van dunkin donuts:D
- Zondag: Zondag was het mooi weer, gelukkig! Omdat we nu het programma zekers moesten doen, de hele dag buiten rond lopen, kwam dat goed uit dat het niet regende. De bus ging ons deze dag rondleiden, gelukkig hoefden we niet meer met de metro te gaan!! In de ochtend gingen we naar het pentagon memorial toe. Hier waren allemaal kleine ‘bankjes’ opgezet voor de mensen die verongelukt waren door het vliegtuig die het pentagon invloog op 9/11. De bankjes die naar het gebouw toe wijzen staan voor de mensen die in het gebouw waren en zijn omgekomen. De bankjes die van het gebouw afwijzen staan voor de mensen die in het vliegtuig zaten op dat moment. En dat gaat per geboorte jaar.. echt mooi om te zien. Daarna zijn we naar het Air Force memorial geweest. Echt super mooi, 3 van zulke hoge pilaren... Daarna zijn we naar het marine corps memorial geweest. Dat is een vlaggenstok die een paar mannen zijn aan het opzetten. Als je er langs rijd met de bus lijkt het net of de stok echt aan het rijzen is. Heel grappig! Daarna was de Jefferson memorial aan de beurt. Ook super mooi, en als je er midden voorstaat kun je in de verte het witte huis zien. Dat had een president gedaan, hij wou dit monument zien dus hij heeft alle bomen uit de weg geruimd en een laan gemaakt zodat hij dit kon bewonderen. Daarna zijn we naar Franklin D. Roosevelt’s memorial geweest, dit was eigenlijk meer een park. Ook super mooi en elk iets voor een periode dat hij heeft geregeerd. Daarna zijn we naar de Korean War memorial geweest, allemaal mannen in hun uniformen als een standbeeld en midden in een grasveld, ook weer super mooi:P Alles is gewoon super mooi, normaal zie je dit allemaal op tv, en nu sta je er gewoon zelf voor, dus dan is alles mooi, haha... De volgende stop was de Lincoln memorial, ook geweldig weer! Daarna het Tweede Wereld Oorlog memorial, een ronde omgeving, met alle 50 staten er rond om. En dan een muur met allemaal gouden sterren, en 1 ster staat voor 100 omgekomen mensen. Je wilt niet weten hoeveel sterren er om die muur waren, niet te bevatten! En daarna... jajajaja... het grote moment! The White House. Dit was heel erg druk, we moesten een straat oversteken en daara konden we dan een klein laantje op wat zo druk was, het was nog geen eens 4 meter breed en dan was er het hek en daardoor kon je het witte huis zien. Ik heb het niet heel goed gezien, maar toch een paar mooie foto’s gekregen. En een paar mensen hebben zelfs een foto gekregen van de president, Obamba, met zijn hond. Dat moest je wel inzoomen, maar goed... het is goud waard nu:D Daarna zijn we langs de grote naald heen geweest , The Washington Monument, ze hadden het bouwen van dit monument te klein ingeschat, dus de stenen waren op een gegeven moment op, en toen moesten ze nieuwe bestellen, maar die stenen hadden ze niet meer. Dus nu zie je een verschil halvewege het monument met de kleur, hoe dom kun je zijn:D. Daarna zijn we naar The Old Postoffice geweest. Dit was vroeger een groot postkantoor, maar nu is het een soort van winkelcentrum. Het is niet heel erg vol met winkeltjes, meer eetwinkeltjes, dus dat is altijd goed. Dit was ook de plaats waar we moesten eten, dus ik heb wat spaghetti genomen... lekkerrrrr!!! En daarna zijn we naar het hotel gegaan! En toen was het alweer avond, met veel vrije tijd. Dus wij wouden weer naar het winkelcentrum toe gaan. Maar daar denken wij niet aan. Alles is gesloten op zondag, stom! Washington, de hoofdstad van de USA, en alle winkeltjes zijn gesloten. Zelfs in Hastings het kleine plaatste hier dichtbij is alles zelfs open. Dus wij konden weer naar het hotel toe, maar wat zagen wij: Starbucks!! Dus om ons even over de teleurstelling heen te werken zijn we daar maar naar binnen gegaan en een smoothie genomen! Daarna naar bedje toe!
- Maandag: Dit was alweer de laatste dag van ons verblijf, helaas! Alle tassen ingepakt en de bus ingeladen en op de weg maar weer! We zijn naar George Washingtons verblijf gegaan, en daar hebben we zijn huis gezien en we hebben over zijn hele landgoed gelopen, echt woowww... zo groot! En zoo mooi, hij moet vast rijk zijn geweest! George Washington voor de mensen die het niet weten, dat was de eerste president van America. Daarna zijn we weer naar The Old Postoffice geweest. En om daar binnenin te komen, in een winkelcentrum, jaja, moest je door een metaal detector, alle electronica uit je tas en dan mocht je pas naar binnen. 1 keertje werd ik gecontroleerd of hoe je dat ook maar moet zeggen:P... hier hadden we ongeveer 3 of 4 uur vrije tijd, dus dat is behoorlijk wat. En we wouden niet alleen maar daar binnen zitten, dus we zijn een rondje washington gelopen! Alle souveniers winkeltjes afgeslenterd en nog een hele grote H&M gezien... ooh zo happy was ik weer:D Ook zijn we nog langs het Ford’s theater gelopen.. hier is President Lincoln dood geschoten! En toen werden we om 5 uur opgehaald bij het oude postkantoor en toen gingen we de bus in.. helemaal tot dinsdag ochtend. We kwamen rond 5 uur aan bij school en toen heeft mijn gastmoeder mij opgehaald en die dag had iedereen vrij die mee was geweest op de senior trip. Lekker slapen tot een uurtje of 1. Filmpje kijken, wat eten en de tas opgeruimd!
En dat was het dan voor de Washington Trip... het was over! Het was echt een super ervaring, dat je gewoon alles ziet wat je normaal op tv ziet, dat is echt geweldig! We hebben geluk gehad met het weer en ik heb nog een paar mooie dingetjes gekocht:D Ik heb zoooveel meer foto’s gemaakt, maar de site laat mij niet zoveel foto’s uploaden, dus ik heb van alles maar 1tje of 2 toegevoegd.
Woensdags moesten we gewoon naar school toe, en meteen hadden we weer een wedstrijd. Het team zou ook een wedstrijd moeten gehad hebben op de maandag van de senior trip, maar dat was afgelast, want het was aan het sneeuwen. Heel apart. Het had ongeveer 5 centimeter gesneeuwd, en een paar uur later was alles weer weg. Niet normaal het weer hier in Michigan, onvoorspelbaar. Maar goed, we hadden een wedstrijd op woensdag en ook eentje op donderdag, de dag erna:P Lekker druk. Woensdags tegen Ollivet, en onze coach heeft een goede band met dat team, daarom gingen we met hun eten na de wedstrijd. Chips, drinken en bbq vlees broodjes. Super gezellig, maar het was koud. Ooohhh... ik was zo stom ik had mijn handschoenen thuis laten liggen, zou koud was het! Mijn voeten waren doodgevrozen... En de dag erna moesten we tegen Potterville. Het weer was ietsjes beter.. en de wedstrijd ook .De dag ervoor hadden we nog met 6-0 verloren. Maar deze dag hadden we met 3-0 gewonnen. En daar had ik mijn goaltje gepakt.. jeeejjjjj!!!! Mijn eerste goal, en de tweede wedstrijd die we gewonnen hadden! Vrijdag’s hadden we vrij, dat kwam omdat het goede vrijdag was! Niet veel gedaan... huiswerk, naar de winkel, en eten voorbereid. Zaterdags hebben we eitjes geschilderd, jeejjj..... en zondags was het dan pasen! Martha en Sam, Kari’s broer en vrouw, kwamen over en daar hebben we samen het paas eten mee gegeten. Super gezellig, en ’s ochtends nog eerst paas cadeautjes uitgepakt. Dat is hier een traditie in America dat je een paas mandje krijgt. Dat bestond hier in het huis uit een zonnebril, slippers, een badhanddoek, een knuffeltje, jelly beans en een pond chocolade. Het paas eten was super goed, we hadden gekookte ham en die moest je dan voor 3 of 4 uur opwarmen in de oven, super lekker. En voor de rest bestond het eigenlijk uit toetjes... dat is altijd goed:). Hier geen tweede paasdag.. noo way... jullie daar maar lekker van je vrije dag genieten en ik hier me maar zitten uitsloven, haha... Die week was het weer gewoon hetzelfde, school, training en 2 wedstrijden. De eerste thuis tegen Lakewood. Het was echt een super goede wedstrijd, helaas met 3-1 verloren. De 2e wedstrijd uit tegen Kalamazoo Christian. Die zijn super goed, en daar hebben we ook 8-0 tegen verloren. Eigenlijk moest het 7-0 zijn, maar dat ene goaltje komt door mij, ik dacht dat het de tegenstanders goal was, maar dat was het blijkbaar niet ,haha... Een eigen goal, hoe dom kun je zijn, maar het was echt een ongelukje... en de andere spelers vonden het niet erg gelukkig, ze konden erom lachen:D, gelukkig!!! Deze week hadden we maar 4 dagen, en dat kwam door het Maple Syrup Festival. Dit is een jaarlijks evenement in het plaatsje naast ons en ze hebben dan siroop die ze hebben getapt van de bomen en daar hebben ze dan een compleet feest omheen. Dat was super leuk! We gingen vrijdags er even heen... gewoon even de sfeer proeven, en het zag er super leuk uit! Een grote markt in de school en een olifant die je kon rijden. Actracties en heel veel eten:D... Zaterdags moesten we werken in de pannenkoeken stand. Dat was voor band camp voor Siera en Lyndi, als je dan 3 uur werkte dan krijg je een korting daarvoor. En het was super leuk, ik mocht pannenkoeken bakken, het was warm, maar het was zooo druk. En dat om 6 uur in de morgen. Dus het was lekker door werken, en toen onze shift was afgelopen om 8 uur was ik best wel teleurgesteld want het was zo leuk om te doen. Ach ja... Daarna zijn we naar de markt geweest in de school en we hebben de parade gezien. Daar moest ik zelf ook in meelopen, met de internationale club. Met de vlag.. jeejjj! Best wel leuk, en we waren meteen achter de high school band ,dus we hadden er een mooi muziekje bij!!! En daarna hebben we door het stadje heen gelopen en een beetje rondgekeken en gegeten... De attracties waren allemaal te eng voor mij:P of ze waren allemaal kinderachtig... dus ik ben in geen een geweest, maar ik heb nog wel een paar maple syrup producten gekocht, en die zijn lekker, haha... En dat was dat weekend dan weer!
De week daarna hadden we weer 2 wedstrijden. En beiden weer verloren.. we spelen opzich elke wedstrijd goed, maar die andere teams zijn gewoon een ietsie pietsie beter.. Helaas maar zo is het nou eenmaal! We blijven steeds goed door trainen en het is nog steeds gezellig! Op school gaat het ook nog steeds goed. Ik heb nog steeds goede cijfers, en school is nog steeds leuk! Ik vind art echt super leuk, heb een mooie tekening getekend... ik vind het in ieder geval mooi! Het is het gebouw van de Stegge, dat grappige gebouw in Goor... En ik heb ook nog steeds woods. Ik had mijn project klaar, 2 houtjes en daar moest je allemaal dingetjes mee doen. Alle basis dingetjes, en daar had ik 104 punten uit de 110 voor, dus daar was ik ook weer blij mee. En nu ben ik bezig met een shelf, geen idee het Nederlandse woord, maakt ook niet uit. Julile moeten het maar met de beschrijving doen. Een houten plankje voor aan de muur waar je dingetjes op kunt zetten. En ik moet eerlijk zeggen, ik ben er best tevreden mee!
De zaterdag, 7 mei, was het Prom dag. Dit is heel erg belangrijk voor iedereen hier in America. Dus we hadden met een hele groep afgesproken om te eten bij Applebees, en dat hebben we ook gedaan! En het was super leuk en lekker. Het was in een Mall, dus na het eten hadden we nog even tijd en hebben we de beroemde mall walk gedaan. Dan ga je met je jurk door de mall heen slenteren, gekke amerikanen!!! Maar goed, voor de tijd ik had me aangekleed en alles en jaja... Hanneke had een date!!! Iemand had mij gevraagd of hij mee kon met mij, zijn naam is Garret, ik heb hem al wel eens eerder genoemd. Hij is super grappig, maar ook irritant soms:P Maar goed, ik had niemand nog dus hij kon mee op mijn kaartje, dat maakt mij niets uit. Maar hij nam het heel serieus allemaal, dus hij had een corsage voor mij gehaald, dus ik moest hem een boutenier (of hoe je dat ook schrijft) halen. En hij kwam mij ophalen van huis, en had hij mij dat om de arm geschoven en ik moest hem dat bloemetje op zijn jasje spelden. En daarna allemaal foto’s en het hele gedoe. Nou.. eenmaal op de prom aangekomen, hebben we nog een echte foto genomen, met een echte fotograaf, dat was grappig. We zijn geen eens een echte koppel, maar daar moesten we toch hand in hand staan... haha:P Maar het was leuk! Prom hetzelf was ook wel leuk, de muziek viel wat tegen, maar de zaal was heel mooi versierd en alles! En om middennacht was het afgelopen en op naar huis! Dat was prom 2011. De volgende dag was de bekerfinale. FC Twente:D tegen Ajax:(... Een super spannende wedstrijd die ik heb beleefd op skype in de woonkamer van mn ouders op de bank. Die hadden de computer op de bank gezet dus ik kon mooi met hun de wedstrijd zien! Wel jammer dat ze mij de ogen uitstoken met de lekkere patatjes en de frikandelletjes die ze daarvoor hadden gehad, haha... grapje!! Maar ik kan er wel naar verlangen hoor!!! En toen: Kampioenen, Kampioenen, Kampioenen, ole, ole...daar zat ik dan met mn sjaaltje voor de computer te juichen en de volgende dag mee naar school. Want het moest toch wel gevierd worden!!
Nou.... de volgende week hadden we 2 wedstrijden, en weer beiden verloren! We lijken een slecht team, maar de andere teams zoals basketbal en football doen het niet beter, dus ze hoeven ons niet slecht te noemen, wat ze doen, want zij hebben zelf niet beter gepresteerd! Soo... dat is gezegd, haha.. Deze week was er ook weer gewoon school en verder niet echt veel gedaan! Maar de vrijdag zijn we naar het Tulpen Festival geweest in Holland. Dat was aan de gang en omdat we niet op een andere dag konden, zijn we uit school gehaald en zijn we naar Holland toe geweest. Daar was in een gymzaal een markt opgezet, helemaal Nederlands. Echt super grappig! Nederlands eten, nederlandse souveniertjes en ‘nederlands’ klompendansen. Dat kon je niet echt nederlands noemen, want het leek er niet op! Maar het eten was lekker.. ik had een kroket genomen, de eerste in 8 maand. En Kevyn had boerenkool met een gehaktbal gegeten. Ik mocht een klein beetje proeven en het was lekker... oohh.. dat je daar zo naar kunt verlangen!!! Nou, daarna zijn we in een rondrij busje rondgereden en zijn we bij het windmolen eiland afgezet en hebben we daar ook even rondgelopen. Daar was een grote windmolen. De laatste die geexporteerd is uit Nederland. Helemaal in stukjes overgevlogen naar America, en het loopt nog steeds, ze bakken er nog steeds brookd in! En er waren heel veel tulpen en er waren oliebollen... daar heb ik ook van genoten:D! Daarna zijn we weer naar huis toe gegaan en de hele dag was het zo mooi weer, en ’s avonds goot het uit de lucht, onweer en alles erbij, all inclusive. Owja.. een week ervoor ofzo hadden we een wedstrijd thuis, en meteen toen de wedstrijd afgelopen was kwam de politie eraan, op de fiets, jaja... het begint steeds meer op nederland te lijken, en hij waarschuwde ons dat we naar huis moesten gaan, want er was torado alarm. Je kon de tornado zien ontstaan, maar uiteindelijk was er helemaal niks aan de hand. Het weer is ook veel beter geworden.. nog niet een maand geleden moest je handschoenen aan omdat het zo koud was. En nu kun je zowat niet trainen omdat het te warm is. Maar elke avond heb je regen. Dus het spreekwoord moet omgedraaid worden: Na zonneschijn komt regen!!! Het is zekers wel 30 graden soms buiten!! Dat is echt te warm om in te trainen, dus iedereen trekt de shirts uit en traint zowat in de sportbh’s en de coaches vinden dat niet erg, haha... 2 mannen van over de 60:P! Afgelopen week had ik 3 wedstrijden, alle 3 verloren, haha.. kan ook niet anders:P, maar weer wel goed gespeeld! Maar goed, maandag hadden we een wedstrijd maar op die avond was ook honors night. Dus dan kreeg je certificaten uitgedeeld waar je goed inwas en zo... ik kreeg 5 onderscheidingen. 4 certificaten en 3 medailles. Ze waren voor: Personal Finance, Anatomy, US History, Citizenship en All A’s. Ik was er super blij mee! Maar alle andere leerlingen, die ook echt 4 jaar high school hebben gedaan, die kregen echte schollarships. Sommige leerlingen kregen 60 duizend dollar ofzo... allemaal bijelkaar gesprokkeld en een mooi zakcentje voor ongeveer anderhalf jaar voor college. Zo duur is dat hier, niet normaal! Maar dat had ik helaas gemist, maar ik kreeg het allemaal de dag erna gelukkig! Nu heb ik nog maar 20 daagjes te gaan hier in America. En nog maar 2 daagjes school. Maandag en Dinsdag. En dan woensdag krijgen we ontbijt op school en we krijgen een presentatie te zien en dan zijn alle seniors vrij. Sommigen moeten nog examens maken. Maar dat hoef ik niet, omdat ik allemaal A’s heb en ik heb minder dan 2 dagen gemist van school. Dus dan hoef je dat niet te maken, jeejjj.... Alle andere leerlingen moeten nog een week door, maar ik mag al lekker in huis zitten. Lekker is ook een ander woord, ik vind het wel jammer. Want dan zit je gewoon thuis, maar je hebt nog steeds training en al je vrienden zitten nog gewoon op school... en het betekend het einde. En dan in anderhalve week komen mijn moeder en mijn neef hier! Ik kijk er best wel naar uit, maar ook weer niet want dan moet ik alweer naar huis toe. Ach ja... jullie horen het allemaal nog wel! Ik ga nu stoppen, ik heb er al 5 a-4tjes opzitten en ik ben al veel te lang aan het typen. Had gewoon wat eerder wat moeten schrijven... maar goed tis niet anders. Nu hebben jullie je verhaaltje en je foto’s! Sinds de laatste keer heb ik 950 foto’s gemaakt, maar het uploadsysteem zoals de laaste keer ook al is heel anders. Dus ik heb maar 112 foto’s om jullie te laten zien. Ik heb vandaag ook al mijn foto’s geteld die ik op de stikkies heb staan en dat zijn er 5033, woop woop:D!!!
Nou tot de volgende keer dan maar weer! Ik weet niet of ik dan nog in America zit of dat ik dan alweer thuis ben. Maar jullie hebben nog in ieder geval 1 verhaaltje tegoed!!!
Spreek en zie jullie snel weer! Groetjes Hanneke
Link naar de foto’s: https://picasaweb.google.com/109126052390380746977/9eLichting#

  • 23 Mei 2011 - 10:10

    Marijke:

    Leuk Han! Wat is het nog kort! Ik wens je nog heel veel plezier toe (en je moeder en je neef ook) en als je weer in Nederland bent, dan wil ik alles horen:D

  • 23 Mei 2011 - 14:01

    Imara:

    Haha leuk verhaaltje weer hannie!=D nu gaat het echt snel, je komt al weer snel thuis! Je vind het stiekem vast ook wel een beetje leuk om ons dan allemaal weer te zien hoop ik?XD dan kom je maar gezellig een keertje naar groningen! Tot snel=D xx

  • 24 Mei 2011 - 11:01

    Mama:

    Heey hanneke,
    Dat heb je weer klasse geschreven.
    Hoe zien jou voeten eruit nadat ze zijn doodgevrozen????
    Het komt nu heel dichtbij DE reis,
    wel spannend allemaal, maar we hebben er heel veel zin in.
    Liefs Papa en Mama

  • 25 Mei 2011 - 21:17

    Mirel:

    Hey Hanneke!!

    Wat gaat de tijd snel opeens! Echt leuk wat je allemaal gezien hebt. Ook grappig dat ze daar een Hollands tulpen festival hadden.
    Geniet vanje laatste weken! En tot snel:) Liefs Mirel

  • 31 Mei 2011 - 13:19

    Joost & Madelon:

    Ha Hanneke,

    Nog even en moeders en Tom zijn bij jou, daar heb je vast zin in. Heel veel plezier met z'n allen, geniet ervan en dan zien we je in NL weer !
    Alvast een goede terugreis!

    Groetjes Joost en Madelon

  • 04 Juni 2011 - 16:32

    Charlotte:

    Hanniieee.... Nog 8 daagjeessss!!!:o

  • 06 Juni 2011 - 12:05

    Fam Goselink:

    Hoi hanneke zo te lezen kom je al snel thuis vast zin .Het is zal wel even moeten wennen op twentse bodum . wat supper leuk dat mama en je neef je komt ophalen,we wensen jullie een goeie vlucht terug en geniet nog. groetjes fam goselink

  • 08 Juni 2011 - 20:42

    Merle:

    hee Hanneke
    bijna thuis, nou het goede nieuws is dat wij ook doorgestroomd zijn naar de regiodivisie.
    en we zijn heel blij dat je weer terug komt.

    Nou maak er nog mooie dagen van daar. .. en dan snel weer terug in het mooie twenste landje.

    Liefs Merle

  • 11 Juni 2011 - 07:08

    Petra:

    Hey Hanneke,

    Je laatste dagje! Ik wens je een goed afscheid en voor jullie allen een goede terugreis!

    Tot snel,

    Groetjes Petra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

High School Year!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2011

Goodbye, The End!!!

22 Mei 2011

Washington, Easter, Maple Syrup, Prom & Holland

10 April 2011

A little of everything!!!

27 Februari 2011

Snowdays

09 Januari 2011

Happy New Year!
Hanneke

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 37495

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 11 September 2017

Europa Trip

03 September 2014 - 07 Februari 2015

Stage Zuid-Afrika

11 Juli 2012 - 16 Januari 2013

Stage London

02 September 2010 - 12 Juni 2011

High School Year!

Landen bezocht: