Birthday, Football-players and Turtles - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu Birthday, Football-players and Turtles - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

Birthday, Football-players and Turtles

Door: Hanneke Olthof

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

14 September 2010 | Verenigde Staten, Nashville

Heyy iedereen weer!!!
Alles goed met jullie?? Met mij wel:P. Het is al weer een week geleden, iets meer zelfs. Dus het wordt weer tijd voor een berichtje. De zondag nadat we zaterdags gewinkeld hadden, kwamen vrienden van Kari op bezoek. We hebben lekker gegeten, een rondvaart op het meertje gemaakt, daar stonden volgens mij al foto’s van op, van de vorige keer. Maar goed, die zondag hebben we eerst Abby opgehaald, een vriendin van Lyndi. Kevyn (vader) reed. Op een gegeven moment stopte hij en zei: OOOHHH a turtle. And yes it was. En ik heb het gevoeld ook. Hij deed de deur open, pakte hem op en zette dat beest op mijn been. Kevyn begon weer te rijden en raakte bijna van de weg en weet je waarom?? Omdat ik moest gillen! De schildpad kwam uit zijn schulp en begon te lopen op mijn been. Ielll…. Maar goed. Daarna hebben we dus een boottocht gemaakt en zijn we wezen kijken bij de huizen aan de overkant van het meer. Dat is een soort museum. Heel oud en ze hebben de huizen van overal uit Michigan hierheen gebracht en neer gezet. Best mooi om te zien. Daarna gegeten, hamburgers, mais en meer. ’s Maandags was Labor Day. Dat is een dag waarop alle (bijna alle) arbeiders vrij zijn. Een dag dus waar hun werk wordt gewaardeerd. Nu kwamen er andere vrienden van Kari langs en wederom was het weer super gezellig. We hebben thuis gezeten, gerelaxed, gegeten (steak, mais en meer:P) en buiten gezeten op de schommelbankjes. Dinsdags zijn we naar school gegaan om mijn rooster op te halen en alles in orde te maken. Helaas is dat niet gelukt. Want ze konden een document niet vinden en dus konden we weer naar huis toe. Eenmaal thuis kregen we een telefoontje: ‘Ja, Hanneke heeft nog niet alle prikken die nodig zijn om naar school te mogen. Dus of ze moet die vandaag nog halen, of ze kan morgen niet naar school’. Tja… leuk!! Maar goed, het moest gebeuren en heb ik dus maar 2 prikken gekregen. Een Tdap en een combinatie van tetanus, m… en nog iets. Wat het mooie was, ik hoefde geen eens te betalen voor de prikken. Als een Forgein Exchange Student krijg je ze gratis:P, had ik die andere prikken dan ook maar hier gedaan:D. Maar goed, ’s avonds was er een open huis op school en mocht ik voor de eerste keer naar binnen. Lyndi is nu 7th grade en dat betekend dat ze voor de eerste keer naar deze school gaat, ook! Deze avond was dus ook speciaal voor hun, om rond te kijken, om te kijken waar de klaslokalen zijn en wat ze allemaal nodig hebben in de klas. Well… Op naar woensdag. De bus komt om 6.40, dus mijn gastmoeder maakt me van nu af aan me elke dag wakker om 5.30. Jaja, dat is andere koek. Lekker vroeg op school dan ook. 7.20 sta ik al te kijken in school, wat moet ik hier zoo vroeg, want de lessen beginnen pas om 7.40:S. Nou, de eerste dag dan maar eens. Woensdag had ik nog geen rooster, dus moest ik bij ‘the office’ gaan zitten en wachten tot ik aan de beurt was om mijn rooster te laten maken. Dit duurde en duurde maar. Tot dat ik eindelijk een keer aan de beurt was. Na mijn rooster te hebben gekregen en een kleine rondleiding te hebben gehad, was ik nog net op tijd voor mijn 2e les uur. Dan zul je denken, dan heb je toch niet zo lang gewacht. Nou, 1 lesuur duurt namelijk 74 minuten. En tussen elke les en lunch door heb je 5 minuten om van lokaal te wisselen. Maar goed, mijn rooster is voor het eerste trimester (12 weken lang):
1e: 7.40-8.54: Anatomy/Physiology
2e: 8.59-10.13: Algebra 1 (de makkelijkste:P)
Lunch: 10.18-10.48
3e: 10.53-12.07: US History/Geography
4e: 12.12-1.26: English 1 (ook de makkelijkste)
5e: 1.31-2.45: Personal Finance.
Nou, dit dus 12 weken lang, dag na dag. Ik mocht ook gaan volleyballen, eerst een proeftraining om te kijken of ik in het varsity of het junior varsity team zou komen. Maar woensdags hadden ze een wedstrijd. Dus de coördinator van de organisatie waarmee ik geplaatst ben op deze school en in deze familie, heeft mij meegenomen. Ze geeft mij trouwens ook US History/Geography. En haar dochter speelt in het varsity team. Nou, de wedstrijd heb ik dus gekeken en het was wel aardig. Niet slecht in ieder geval. Dat was de dag dan alweer. Op naar donderdag. Weer hetzelfde ritueel, maar na school had ik nu wel training. De training begon om 3.15. Omdat ik een senior ben, 12th grade, mocht ik mee trainen met het varsity team. Het was super leuk, alleen op het laatst deden we een klein potje. Het team dat verloor moest buiten op het football veld, waar de boys al de wedstrijd voorbereiding deden, de chicken dance doen. En raad eens wie dat ook moest, jawel.. me…. Verschrikkelijk, maar wel lachen. Na school heb ik samen met Kari de football wedstrijd gekeken waar Siera moest cheerleaden. Dus was ik rond half 9 in huis, eten en naar bedje toe. Vrijdag weer hetzelfde, ik mocht trouwens in het varsity team blijven. Zaterdag the big day. Hanneke’s Birthday. Happy Birthday to me, Happy Birthday to me… enz….. Nou, 18. Een hele leeftijd, ben denk ik nu een van de oudsten op school:P. Mijn Birthday begon al goed 6.15 opstaan want Me had een toernooi in Ollivet. Jop, Lucky me. Het was wel super leuk, maar heb de eerste wedstrijden niet gespeeld. Wel jammer, maar ook logisch. Toen we in de halve finale stonden zei de coach tegen mij. Laat maar eens zien wat je kunt, en ik moest opeens spelen. Nou… tja. Ik deed mijn ding en heb 13 service punten achter elkaar gemaakt. Een lekkere binnenkomer noemen we dat, volgens mij. We hebben de ingemaakt met 2-0 en op naar de finale. Ik mocht weer beginnen, wat een ander meisje niet zo leuk vond. En begon te huilen, waarna ze nu uit het team is gegaan. Gelukkig lag het niet aan mij zei de coach, maar speelde het al langer, haha. Terug naar de wedstrijd. Na de eerste set gewonnen te hebben verloren we de 2e set. 1-1 stand. SPANNEND!!! De laatste set ging het lang gelijk op, maar uiteindelijk werd het 9-15. CHAMPIONS!!! GEWONNEN!!! JEEEJJJJ… Echt super, we speelden echt goed en we hebben onze trofee verdedigt, aangezien ze deze vorig jaar OOK AL hadden gewonnen. Nou, eenmaal thuis, kreeg ik mijn cadeautje van hun. Een cadeaubon waarvan je een shirt kon laten maken met je eigen naam erop, ofzoiets. Staan wel foto’s van op de site. Daarna kreeg ik mijn verjaardagseten, lasagne en mijn verjaardagstaart, cake met ijs binnenin. Super lekker. Daarna naar bedje toe en mn verjaardag was voorbij, helaas alweer. Wel super speciaal om hier jarig te zijn. Ze geven je ook geen hand en zoenen. Maar zeggen gewoon happy birthday en dat is alles. Beetje kaal, maar jarig is jarig. Zondags moesten we naar een meeting voor alle exchange students van de organisatie in Michigan. Dat was opzich wel leuk, iedereen moest wat eten meenemen. Voor het eten hadden we een bijeenkomst met zn allen en er werd ons veel verteld wat we al wisten. Dus eigenlijk zaten we er niks voor niks. Maar het eten is altijd lekker:P. Daar hebben we dus ook van genoten en zijn weer terug gegaan. Heb in de auto een rondleiding gehad door Lansing, de hoofdstad van Michigan. Best mooi om te zien, er staan ook heel veel foto’s van op de site. Met dik grote huizen, pfff… echt mooi. En een rozengarden, waar mensen ongeveer 3 jaar voor in de rij staan om daar te mogen trouwen. SUPER. Op de heenweg zijn we een beetje lost geraakt en hebben we 1 stukje snelweg wel ongeveer 4 of 5 keer bekeken. Want we wisten niet waar we heen moesten. Dus heen, terug, heen en weer terug over dezelfde snelweg. Uiteindelijk reed een politiewagen langs ons heen en hebben we gevraagd waar we heen moesten. Op het eind zij hij, als jij mij niet had aangehouden om de weg te vragen, had ik jou wel aangehouden. Want je reed namelijk veel te hard:P. Maar goed, toen we thuis kwamen heb ik nog geleerd voor een test Anatomy en ben toen naar bed gegaan. Gister begon de week weer. Test Anatomy foutloos en daarna hetzelfde als de vorige dagen. Vandaag test Personal Finance gehad. Ging wel goed volgens mij. Morgen 2 tests. Donderdag 1 test en vrijdag ook 1 test. We zijn nog geen eens een week op school en we worden al dood gegooid met toetsen. Mja… tis nie aans. Morgen een wedstrijd van volleybal. Het is normaal blijkbaar hier op school, dat men op een wedstrijddag zich heel netjes aankleed of je wedstrijd kleren aandoet. Wij moeten dus nette kleren aan, en dat mag niet een spijkerbroek zijn:S. Nou… leuk. Alleen footballers dragen hun wedstrijdkleding want dat mag van de school. Onze wedstrijd kleding is te kort. Het broekje is niet lang genoeg, tja… wat moet je he!!! De tafels zijn ook heel grappig. Ze zitten aan de stoel vast en de kluisjes zijn heel hoog, en heeeeeel erg smal. Ook lunch is grappig. We hebben een warm gedeelte, een ‘gezond’ gedeelte en een snack gedeelte. Best lekker trouwens allemaal!!! Al dat eten ook:P. Maar goed, ik ga nu maar even. Want America’s got talent is erop. Prince Poppycot. Moeten jullie maar ff googelen. Super goed. Succes nog iedereen met alles. En ik laat binnenkort weer iets van me horen. Wel een lang berichtje of niet:P?? Doegg xx


P.S.: De link naar de site van de foto's:
http://picasaweb.google.com/101913086904916277859/Amerika2eLichting?authkey=Gv1sRgCKD89oS1q4-KAw#

  • 15 September 2010 - 11:26

    P+m:

    Hanneke super leuk bericht en geweldige foto's.

  • 15 September 2010 - 21:13

    Renee:

    Super leuk verhaaltje Han! :) Ontzettend gaaf om te lezen dat je al helemaal bezig bent met je amerikaanse leventje (eten, eten, eten haha ;) )
    Wel een lekkere binnenkomer zeg! 13 servive punten EN kampioen worden op je eerste toernooi. NICE! :D
    Ons Twente heeft gister geweldig gelijk gespeeld tegen Inter, maar dat wist je vast al haha En ajakkes heeft net met 2-0 verloren van Real Madrid xD Hoe mooi! Real miste zo ongelofelijk veel kansen. Niet normaal! Nou, dat was weer even een voetbal update(je)
    Blijf genieten meid en ik blijf ondertussen hier je leuke verhalen volgen :D

    Liefs Renee

    P.S. die tafeltjes zijn soms best vervelend he! Veel te klein hahaha

  • 16 September 2010 - 08:29

    Joop Verhoef:

    wat een leuk verslag Hanneke en wat een ervaring zal jij opdoen daar zeg ! geweldig hoor dat je dit allemaal onderneemt.

    heel veel succes, en ik blijf je volgen !

    dikke zoen

    JOOP

  • 16 September 2010 - 08:43

    T.t.:

    Hanneke,ik vind het echt een heel fijn veslag wat je mij nu hebt laten lezen.En die foto's!!!!!!
    Hanneke,in mijn ogen ben je echt een bikkel(maar wist je al.Ga zo door,en probeer van alles te genieten!!Oke?

  • 16 September 2010 - 15:33

    Tom:

    Heeeej Hanneke!

    Heb je die schildpad nu als huisdier??? En zijn er ook foto's of film van de chicken dance??? Ik sluit me aan bij mijn voorgangers, idd een leuk weekverslag!
    Lekker vroeg opstaan dus 's ochtends, pfff. En wat een maffe tijdsindeling in dat lesrooster.....
    Succes met de tests!

    Groeten Tom

    PS: Om je vraag nog even te beantwoorden: hier gaat het goed hoor!

  • 17 September 2010 - 06:10

    Familie Wes:

    Hallo Hanneke,
    Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag.
    Je schrijft leuke en spannende verhaaltjes. We denken dat je in het komende jaar heel wat leuke dingen gaat beleven waar je later goed op terug kunt kijken. Groeten van ons allemaal.
    Familie Wes

  • 19 September 2010 - 19:15

    Merle:

    haa achternichtje,
    even een berichtje van uit holland, en natuurlijk Dames 2,
    Je krijgt de lieve groetjes van ons team, en we volgen je natuurlijk elke keer.
    je hebt men smsje vast wel gehad en hopelijk men brief gelezen.. hopelijk heb je ze niet in de brievenbus laten liggen, niet zo handig dan.
    we hebben vandaag een toernooi gehad in Enschede bij harambee, ging aardig goed, we begonnen gister met team weekend, Heerlijk voor jou dat je er niet bij was :P :
    opgelet, we moesten om:
    13.45 bij de sporthal zijn en hebben naar Dames 1 en heren 1 gekeken die zijn allebei door met de bekerwedstrijden,
    daarna moesten we een half uur rijden en wisten niet waar we naar toe gingen verschrikkelijk vonden we het, aangekomen in eibergen, LEUK mountainbiken, mm 20 km, helaas jammer ik heb nu echt een houten kont, maar aangekomen in Duitsland, moesten we terug kanoën bah 12 km. ong. en die kano gaat ong. 1.5 km per uur.. nou spier pijn blabla,, daarna bbq bij Nathalie, volgende dag wedstrijden bij harambee, ging erg goed, we moesten tegen Amsterdam, Nijmegen en Denekamp. ook gewonnen:)
    netjes ,, we missen je en ik hou op want dit word een heel lang berichtje,,, we missen je en heel veel plezier nog in dat mooie USA :D
    Dikke kus voor vragen gebruik je boek :P

    Liefs, merle en dames 2
    xxx

  • 23 September 2010 - 08:48

    Saskia:

    Joehoe!!

    Wat leuk, al die verhalen!
    Hoe is het daar, heb je het naar je zin!

    Ik spreek je snel;).
    xx

  • 23 September 2010 - 13:59

    Mieke Scholten:

    Hallo Hanneke

    Hoorde van Maureen dat je het reuze naar je zin had in Amerika.
    Werd toch een beetje nieuwschierig en heb je site maar eens bekeken.
    Wat geweldig dat je aan dit avontuur bent begonnen.
    We wensen je een hele mooie tijd daar en natuurlijk blijf genieten en pluk de dag.

    Groetjes Mieke Maike Anouk en Jo Scholten


  • 24 September 2010 - 13:01

    De 3 J's:

    Hey Hanneke, hier ook even een bericht van ons drieen. Ook wij volgen je in Amerika en wensen je een mooie tijd toe! Ik moet zeggen je schrijft leuke verhalen!

    Tot schrijfs!
    Johan, Josefien en Jet

  • 27 September 2010 - 11:59

    Helma:

    Ben net even bijgelezen...klinkt allemaal leuk...en lekker..Je begint al engelse stopwoordjes te gebruiken dus je integreert al aardig! Leuk dat het volleyen zo'n succes was! Het tenue ziet er prima uit. Ik heb trouwens de eer dit jaar bij dames 2 onder nummer 9 te spelen dus ik denk zeker aan je!

    Blijf genieten! Heel veel groetjes uit Borne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

High School Year!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2011

Goodbye, The End!!!

22 Mei 2011

Washington, Easter, Maple Syrup, Prom & Holland

10 April 2011

A little of everything!!!

27 Februari 2011

Snowdays

09 Januari 2011

Happy New Year!
Hanneke

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 37517

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 11 September 2017

Europa Trip

03 September 2014 - 07 Februari 2015

Stage Zuid-Afrika

11 Juli 2012 - 16 Januari 2013

Stage London

02 September 2010 - 12 Juni 2011

High School Year!

Landen bezocht: