A month and a little bit more! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu A month and a little bit more! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

A month and a little bit more!

Door: Hanneke Olthof

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Nashville

And I’m there again. Jaja, mn Engels gaat al wel vooruit. Het is wel moeilijk om steeds Engels te blijven praten, maar dat lost zich vanzelf op om er soms een woordje Dutch er doorheen te gooien. Maar goed, het is weer tijd voor een nieuw berichtje.
Alles gaat goed, afgelopen donderdag was het precies een maand dat ik nu in Amerika ben. In het begin had ik verwacht dat ik heel erg homesick zou zijn, maar het valt echt reuze mee, gelukkig, haha! Het is alweer 3 weken geleden (bijna) sinds het vorige berichtje. Er is in de tussen tijd niet heel erg veel speciaals gebeurd. Op school sinds het vorige berichtje, 11 toetsen alweer gehad. Jop, zoals ik al zei, we worden er dood mee gegooid. De cijfers zijn wel heel anders dan thuis. Ik heb een account gekregen voor het internet, skyward heet dat, waarop je dan mails kunt versturen en ontvangen. Je kunt je cijfers bekijken, je afwezigheid, je rooster en je kunt je lunchaccount bekijken. Hoeveel je per dag hebt uitgegeven aan lunch, hoeveel geld je nog over hebt, echt super grappig allemaal. Maar goed, terug naar de cijfers. Dat is dus heel anders. A: 100%-93%. A-: 92,99%-90%. B+: 89,99%-87%. B: 86,99%-83%. B-: 92,99%-90%. C+: 79,99%-77%. C: 76,99%-73%. C-: 72,99%-70%. D+: 69.99%-67%. D: 66,99%-63%. D-: 62,99%;60%. E: 59,99%-0%. Nou, zijn jullie ook weer even op de hoogte hoe de cijfertelling gaat. Je krijgt allemaal testen, maar ook je huiswerk telt mee voor de score. Je kunt een bepaald aantal punten halen, en het aantal punten wat je gehaald hebt is dan het aantal %. Ik hoop dat jullie het begrijpen, ik namelijk wel! Maar ik wou jullie even mijn cijfers geven, want daar ben ik namelijk best wel trots op:D. Anatomy: 95%, dus een A. Algebra: 97,89%, dus een A. U.S. History: 88,86%, dus een B+. English: 99,18%, dus een A. En Personal Finance: 95,29%, dus een A. Jeej, op dit moment he:D, dat veranderd na dit weekend wel. Want volgens mij heb ik mijn anatomy test een beetje verknald. Maar goed, mijn gastvader was heel trots op mij, want ik ben nu iets ofzo. Geen idee hoe je het noemt, maar als je bijna allemaal A’s hebt, dan kun je je kwalificeren ofzo voor een Collarship. Weet geen eens hoe je het schrijft. Siera, mijn gastzus, heeft dat ook. Dus hij was zooooo blij, haha. Maar goed, genoeg over school gepraat. De volleybal dan. We hadden een wedstrijd gehad tegen Delton Kellog, 3-0 verloren. Die waren echt super goed, voor de volleybal kenners van apollo 8, ze konden wel tegen dames 1 of 2 op. Een toernooi gehad op de 18e september. We waren bij de laatste 4, de halve finale net nipt verloren. 15-17, we moeten ook nog in de competitie tegen ze, dus dan gaan we ze easy verslaan. Daarna nog een wedstrijd tegen Pennfield. Ook net zo goed als Delton, misschien nog wel iets beter dus ook 3-0 verloren. Maar ik mocht niet meedoen, want ik was een uur te laat. Maar laten we het daar maar niet over hebben, het was een misverstandje tussen mijn gastmoeder en mij, haha. Nou… Daarna nog een wedstrijd gehad, een eitje. 3-1 gewonnen. Vandaag ook een toernooi gehad. En hier speelden we tegen de besten van de regio. Echt niet normaal zo goed waren sommige teams. Pff… Zekers dames 1 niveau. De eerste wedstrijd tegen DeWitt, ze waren de kampioen van het regiotoernooi van vorig jaar, dat moet nog komen:D. 2-0 verloren. Daarna tegen Marshall, 2-0 gewonnen. Pennfield, dezelfde als in de competitie, 1-1. En toen tegen Delton, ook dezelfde als in de competitie. 2-0 verloren, helaas. Ach ja, maandag weer een wedstrijd en woensdag ook weer. Genoeg volleybal. Waar kan ik nog anders over praten. Owja, vorige week zondag zijn we naar de Country Mill geweest. Dat is een winkel waar je Apple juice kunt kopen. Ohhh, verrukkelijk. EN DONUTS:D:D:D:D. Had er binnen 10 minuten 4 op:$. Heb ik ook wel foto’s van. Dat was wel leuk om te zien, en alles maken ze zelf. De donuts en de Apple juice ook. Je kunt er ook super mooie pompoenen kopen en natuurlijk corn, dit was trouwens in Charlotte, haha! Daarna zijn we naar Battle Creek geweest. Hier hebben we gehaloweenshopt. Jaja… we zijn in 2 winkels geweest waar we ongeveer 4 uur zijn verbleven. Pfff… maar het was wel leuk om te zien, zo groot allemaal en ongeveer elk masker wat er in de winkel hing gepast. Toen hebben we nog een shake gehad en zijn we weer naar huis gegaan. Nog een klein volleybal dingetje. 24 september hadden we een serveton. Je moest geld inzamelen en daarvoor moest je 2 uur lang serveren. Met eten en alles erbij. Na de serveton zijn we naar Lansing geweest waar we een MSU wedstrijd hebben bekeken. Dat is college volleybal, en dat is geweldig om te zien en mee te maken. Zo groot allemaal, en zoooo goed waren de teams. In de rust, na de 2e set, worden er 2 spelletjes gespeeld. En ons team werd gevraagd of wij dat wouden doen. Dus Kate, zij komt uit Tsjechie en is zo goed dat ze volgend jaar in het jeugd nationale team gaat spelen, en ik speelden tegen 2 anderen uit ons team. The Americans vs. The foreign power. We speelden tick, tack, too (hopelijk spel ik het goed). Of gewoon het ouderwetse boter, kaas en eieren. Dat was super leuk om te doen.
Ik heb nog een leuk ander nieuwsje. I’M GOING TO FLORIDA. Jeejjj… Mijn gastbroer zit bij de marine en hij moet geopereerd worden. Mijn gastmoeder wil daarbij zijn en ik mag mee. Dat betekend geen school, maar wel FLORIDA. Oh my gosh… haha. Echt super leuk, we hebben ongeveer 1 dag dat we wat kunnen doen, misschien naar het strand, een grote stad dicht in de buurt of naar Disneyland. Echt zoo awesome. Helaas moet ik wel homecoming missen, maar er is gelukkig nog een 2e homecoming, dus dat is mooi. Ik vertrek op 12 oktober en als het goed is kom ik de 17e weer. Ohh heb er echt zin in. Ik kan ook meedoen met de seniortrip. Dat is een week ongeveer ergens in maart of april. Dan gaan alle seniors, including me (waarschijnlijk), naar Washington D.C. Echt super gaaf! Je moet er wel voor betalen, maar dan heb je ook wat he:D. Ik heb nu niks meer te vertellen. Mijn gastmoeder is nog niet terug. Ze was vanochtend wezen kijken bij mijn toernooi en ze is daarna door gegaan naar Siera’s band competition. Mijn gastvader is weg en Lyndi is boven volgens mij. Dus ik ga even kijken wat de koelkast mij te bieden heeft qua eten. Mijn buikje rammelt. Dus tot de volgende keer dan maar weer. Trouwens dit is de link naar de foto’s: http://picasaweb.google.com/101913086904916277859/Amerika3eLichting#
Doegg xx

  • 03 Oktober 2010 - 09:52

    Marijke:

    Zo hé! Jij hebt goede cijfers gehaald:-| Hahaha! Knap hoor! Ik ben blij om te lezen dat je het naar je zin hebt. Die seniortrip is ook gaaf! Leuk dat je mee mag! Ik ben nu al benieuwd naar je volgende berichtje;)
    Xx

  • 03 Oktober 2010 - 11:07

    Charlotte:

    Wow Hanneke, volgens mij kom jij net tekort daar zeg! Echt superleuk:D!
    Ik wil ook naar Charlotte, haha:P! Heel veel plezier nog, Liefs Xx

  • 04 Oktober 2010 - 06:26

    Joop Verhoef:

    Hoi Hanneke,

    ik ben super trots op jou dat jij van die geweldige cijfers haalt !
    en wat de foto,s betreft, die vinden wij ook erg leuk hoor ! dus je ziet en leest het, we blijven je volgen !
    heel veel suc6 en plezier in jouw verdere verblijf in Amerika !

    groetjes

    Joop

  • 05 Oktober 2010 - 16:55

    Marleen:

    hee hanneke! super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! ik ben zo blij voor je :)
    zoals je misschien hebt meegekregen.. ben ik naar huis gegaan gisterenavond! ik trok het echt niet meer, niet alleen met mn gastmoeder, maar ook realiseer ik me, vooral nu ik thuis ben dat ik ook niet zo gek met amerika ben ofzo ;) voor vakantie misschien, maar voor mij was het langer blijven echt niet meer waard! ik wens je heel veel succes nog verder, blijf je volgen en what a life time chance om naar florida en washington dc te gaan! bij mij in mn spaanse klas hadden ze het ook over een trip naar guacamala volgens mij, maar dat was in de zomer! haha dus mocht ik zijn gebleven, zou ik dat net missen.. :P haha maargoed ik vind je echt super!! dat je het even weet:) en ik hoorde ook van mijn moeder dat je met jou gastmoeder over mijn situatie had gepraat.. vet lief!! hoop gauw weer wat van je te horen! liefs marleen

  • 07 Oktober 2010 - 20:47

    Daphne:

    Heej Hanneke!

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar! Echt super gaaf! Ook die foto's enzo, heel leuk!

    En ik heb ook nog nieuws!
    Ik heb een kamer gevonden in hengelo! Dus ik ga op mezelf wonen!:D

    oja!
    Heb je het filmpje van Rebecca en mij nog gezien op je hyves?

    heeel veel plezier daar, geniet ervan! En ik wacht op je volgende berichtje:)

    Xxx Daphne

  • 10 Oktober 2010 - 14:55

    Tom:

    Leuk verslag! Volgende verhaaltje je Florida-belevenissen? Met foto's natuurlijk ;-). Enjoy your trip!

  • 25 Oktober 2010 - 06:27

    Hans Van Der Wal:

    Hoi Hanneke,
    Wat leuk om te horen dat je in Amerika bent en al aardig gesetteld zo te zien. Wat de cijfers betreft is het geweldig dat je het zo snel hebt opgepakt en zulke scores hebt, geweldig hoor!!
    Mooie foto's en wat leuk dat iedereen je op deze manier kan volgen. Nou heel veel succes en ik kijk zo af en toe wel hoe het met je gaat.
    Groetjes ook van Jose en Erik!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

High School Year!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2011

Goodbye, The End!!!

22 Mei 2011

Washington, Easter, Maple Syrup, Prom & Holland

10 April 2011

A little of everything!!!

27 Februari 2011

Snowdays

09 Januari 2011

Happy New Year!
Hanneke

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 37510

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 11 September 2017

Europa Trip

03 September 2014 - 07 Februari 2015

Stage Zuid-Afrika

11 Juli 2012 - 16 Januari 2013

Stage London

02 September 2010 - 12 Juni 2011

High School Year!

Landen bezocht: