Photo's, photo's, photo's, Florida and a lot more! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu Photo's, photo's, photo's, Florida and a lot more! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

Photo's, photo's, photo's, Florida and a lot more!

Door: Hanneke Olthof

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

25 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Nashville

Heyyy allemaal again!
Hier vanuit het toch wel ‘warme’ Amerika, schrijf ik jullie maar weer eens een berichtje. Hoogtijd zei m’n moeder gisteren op skype! Dus daar maak ik dan maar even tijd voor. Het warme Amerika….. jaja! Het was ’s ochtends sinds 2/3 weken geleden echt super koud. Gewoon 4 graden al zoiets. Maar gisteren is het weer omgedraaid volgens mij. Het was echt super lekker weer en je kon ook echt gewoon buiten zitten, niet dat we dat hebben gedaan, maar als voorbeeld. Daarentegen heeft het vannacht heel erg hard geonweerd, zo hard zelfs dat we geen stroom meer hadden ook al was alles uit. Iedereen begon te schreeuwen, en ik lag lekker te slapen. Nejjj… tis toch niet al half 6??? Ik keek op mijn mobiel met dicht geknepen ogen, nejj hoor. Nog maar 11 uur, pff.. gelukkig. Maar echt ze schreeuwden echt zo hard, dat ik er zelfs wakker van werd. Vanmorgen zei mijn gastmoeder. Lyndi was zelfs bang dat ze haar haar niet kon stylen vanochtend omdat de stroom er misschien niet op zou zijn. Dus heeft ze haar haar maar gestyld meteen nadat de stroom er weer op was. Ik zit echt met een gekke familie opgezadeld voor de komende 229 dagen. Maar wel in een positieve manier he!! Ze zijn nog steeds super aardig, ze helpen me heel goed, en we doen leuke dingen.
Nou.. wat heb ik allemaal gedaan in de tussentijd. 2 oktober is al wel weer een tijdje geleden. Van volleybal: 4 oktober een klein toernooitje gehad. 2x 2-1 gewonnen, makkie! 6 oktober: Een wedstrijd tegen Kalamazoo Christian. Echt een super leuke en goede wedstrijd. We hebben ze verslagen met 3-1. Heb zelf ook niet zo slecht gespeeld moet ik eerlijk zeggen, haha! 18 oktober. Jop, daar zit een heel gat tussen en ik zal zo vertellen waarom. 18 oktober moesten we spelen tegen Barry County Christian. Dat waren echt allemaal 7th and 8th graders. Ik ben 12th grade, dus moet je eens na gaan hoe klein en jong ze zijn. Dus zeg maar het tweede team, de mensen die nooit een wedstrijd spelen, hebben gespeeld en we hebben ook nog dik gewonnen ook, 3-0. Deze avond was ook Parents Night, dat is wel iets bijzonders. Voordat de wedstrijd begint gaan alle speelsters met de ouders naar buiten en dan worden ze een voor een binnen geroepen en voorgesteld. Dat is wel heel leuk, iedereen kreeg ook een roos, een blauwe:O. Daarna een wedstrijd op 20 oktober tegen Parchment. Big Kate, zo noemen we haar, ze is de beste speelster van ons team was weg. Zij is middel en nu moest ik haar positie vervangen. Pff… dat was mie wat. Nog geen eitje. Helaas hebben we verloren met 3-1, maar het was een super leuke wedstrijd en het ging nog niet eens zo heel slecht. Deze avond was ook bijzonder, omdat het de laatste thuiswedstrijd was van het seizoen. Dus het was Senior Night. Voordat de wedstrijd begint word eerst het Amerikaanse volkslied gespeeld, daarna worden alle speelsters voorgesteld en dan kan de wedstrijd beginnen. Maar omdat het de laatste thuiswedstrijd is voor de seniors ooit, kregen ze een cadeautje, dus ook ik:P. We kregen 4 helium ballonnen, een actie foto in een mooie lijst en allemaal kleine stukjes geschreven door niet senior teamgenoten. Echt super leuk allemaal. Morgen de echte laatste wedstrijd van het seizoen. Dan nog een toernooi en een paar district wedstrijden, hier worden de medailles verdeeld en we hebben een goede kans om dit te winnen. Nou dat was het sport gedeelte dan. Owja.. ik heb ook ongeveer definitief besloten om te gaan voetballen in de lente, wish me luck:P.
Nu school dan: Sinds het vorige berichtje 10 testen gehad. That’s a lot, I think. Maar goed, haast, haast en nog eens haast. Niemand houdt rekening met elkaar, ach ja.. geeft ook niet. Dat is school. Nog steeds hetzelfde, niks veranderd. Nog steeds dezelfde leraren, nog steeds dezelfde cijfers, ongeveer. De B+ van History heb ik opgehaald naar een A. Anatomy is een A- geworden en English ook. A straight A student, haha!! ‘schouderklopje voor mezelf’:P. Nejj, maar goed. Het is nog steeds school, nog steeds boring en nog steeds veel huiswerk. 2 weken geleden hebben we homecoming gehad. Ik heb helaas, eigenlijk kun je niet helaas zeggen, maar 1 dag meegemaakt. Dat was support your sport day. Hoe kan het ook anders. FC TWENTE!!! Jeeejjjj… Jop, een rood t-shirt van fc twente, mijn zwarte voetbalbroekje, witte lange sokken en mijn all stars. Hup de bus in en naar school! Het was wel super leuk om dan ook maar 1 dag mee te maken, maar een dag waarop niet iedereen zo fanatiek bezig was als mij. Hmmm… het was in ieder geval leuk! Heb ik ook wel een foto van, staat wel op de site! Nu zul je wel denken, waarom heeft ze dan maar 1 dag van de homecoming meegemaakt. Nou… ik zal je het vertellen! Mijn gastbroer zit bij de Navy in Jacksonville, Florida. Hij heeft iets pijnlijks om bot te zeggen bij zijn ‘ballen’. Daar zit een bloedvat onder, en dat knelt en daar moest hij aan geopereerd worden. Nou… zoals moeders nou eenmaal zijn, ze willen niet dat hun kind alleen in het ziekenhuis zit. Dus op naar Florida. En ik mocht mee, Lucky Me!. 12 oktober rond 5 a 6 uur vertrokken we van huis, op weg naar Jacksonville. Een lange saaie trip door Ohio. Daarna door nog een paar andere staten met heel veel bergen. Echt super mooi om allemaal te zien. Daar heb ik ook heel veel foto’s van, misschien een beetje te veel. We zijn wel vaak gestopt, met name voor plas pauzes. Of voor een ansichtkaart te kopen van de verschillende kaarten. Dat is wel leuk, heb van iedere staat waar ik door heen ben gekomen een kaart gekocht. Nou… De heenweg gegeten bij subways, een personal pizza with cheese, cheese, cheese, cheese, cheese and some tomatoes. After that more cheese. Het is verrukkelijk. Kari wou rijden tot Savannah, Georgia. Dan konden we ’s ochtends daar nog even rond toeren, want het moest een hele mooie stad zijn. Maar helaas zijn we daar niet aan toe gekomen. 1 uur ongeveer voor Savannah zijn we gestopt en hebben we overnacht. De volgende ochtend een ontbijtje gegeten. A Waffle with syrup and butter. Tea and muffins:D. Toen we eenmaal in Savannah aan waren gekomen hebben we heel even door de stad rond gereden. Je kent de getto’s wel van de TV en Films?? Van zulke lelijke gebouwen die bijna in elkaar storten. Nou.. ik kan je vertellen, de getto van Savannah. BEAUTIFUL! Daar zou ik wel in willen wonen, super mooie huizen. Ik wil dan niet weten waar de normale mensen in leven. Nou, daarna hebben we onze trip voortgezet naar Jacksonville. Rond 2 uur kwamen we aan bij de Navy base. We moesten een soort van inchecken voordat we met de auto op de base konden. En toen heb ik ook voor het eerst mijn gastbroer, Jeffrey, gezien. Hij is lang!!! Hij past zekers niet onder een deur van 2 meter. Die avond hebben we, Kari en ik, Jeffery moest werken, gegeten bij Olive Garden. Daar kun je verrukkelijke pasta eten. We hebben even geshopt en zijn daarna naar ons appartement gegaan. Echt super deluxe. De volgende ochtend zijn we met z’n drieen naar Daytona Beach geweest. Echt super leuk, lekker weer en je kan zelfs met je auto op het strand rijden. Ook een beetje verbrand zelfs. Daarna zijn we weer naar huis gegaan en hebben we de hele weg terug langs de oceaan gereden. Eenmaal op de base weer terug, hebben we alle vliegtuigen gezien die het publiek kan zien. Ooit hebben ze gevlogen, maar nu dus niet meer. Heel indrukwekkend allemaal. Die vrijdag had Jeffrey zijn operatie. Alles is goed verlopen en hij kon daarna al meteen weer mee naar huis. Maar eerst moest hij plassen, haha! Thuis, hebben we de hele verdere dag op de bank gezeten en films gekeken. Was wel lachen! Jeffrey heeft bij ons in het appartement geslapen en de volgende dag was hij ook bij ons. Weer op de bank en de hele dag een beetje films gekeken, op de computer en huiswerk gemaakt. Heel veel huiswerk had ik meegekregen voor die week om te maken. ’s Avonds hebben we hem weggebracht naar zijn kleine huisje waar hij samen met nog iemand anders verblijft. Echt super klein is het! En het stinkt, maar dat zal wel iets mannelijks zijn, dat ze nooit opruimen! De volgende ochtend er vroeg uit, 4 uur en 5 uur vertrekken. Wasberen lopen gewoon over straat. We kwamen er zelfs eentje tegen, enge beesten zeg! We waren net goed onderweg, pikke donker nog op straat, en ik onderuit gezakt een beetje te slapen. Zegt mijn gastmoeder opeens: ‘HOLY SHIT’. En boem. Daar hebben we iemand gecrasht. De auto stond midden op de snelweg. De bestuurder was in slaap gevallen en was in shock geraakt. Daar gingen 2 uren voorbij met wachten voordat we eindelijk toestemming hadden van de politie om verder te rijden. Alles ging goed tot ongeveer 5 uur savonds. Daar raakten we in een file, bij Cincinatti, een super mooie stad. Weer anderhalf uur voorbij. Daarna kwamen we in Indiana terecht op allemaal landweggetjes. De dichtstbijzijnde snelweg was 90 kilometer verder op. Dus in slakke tempo gingen we verder. Verschrikkelijk wat een lange terugweg was dat! Maar goed, helemaal heel weer thuis gekomen om 3 uur ’s nachts, ben ik direct in m’n bedje gekropen. Heb ik de eerste 2 uur van school geskipt en ben ik daarna weer aan mijn gewone leventje begonnen. Echt een super leuke week was dat. Veel gezien, veel meegemaakt en veel, heeeeeeel veeeeeel foto’s gemaakt. Ik heb ongeveer de helft op de site gezet, dat zijn er dan als nog 500:S. Nou, nu als laatste nog iets over de weekenden. Eigenlijk alleen over het laatste weekend. Gisteren dus! Gisteren hebben we pompoenen gemaakt. We hebben eerst alle troep uit de pompoenen gehaald, de pitten gesorteerd en we hebben ze daarna geroosterd. Echt super lekker moet ik eerlijk zeggen. Daarna hebben we ze gesneden en leuke gezichten of andere dingen eruit gemaakt. Nu staan ze voor op het gras te branden ’s nachts. Echt een super leuk gezicht, echt Halloween. In de bus ’s ochtends zie ik nu al ongeveer een maand, kerstlichtjes op een porche hangen. Zei ik een keer tegen Kari, waarom hebben ze de kerstverlichting nu al aan?? Nej joh. Dat is geen kerstverlichting, dat is Halloween verlichting. Echt super druk zijn ze er maar mee hier! En volgende week zondag is het dan zover. Eerst gaan we ’s ochtends naar de bioscoop, waarschijnlijk. Want we gaan de laatste Saw film kijken. Ooohhh, echt super eng!!! Hoop dat ik daarna nog durf te slapen. En dan ’s avonds gaan we naar Hastings om te Trick or Treat’en. Aankomende donderdag gaan we naar een Haunted Hause, want dat moet ik volgens hun toch wel een keer meegemaakt hebben. Nou… ik hoop dat ik geen bloed op mijn jas krijg zoals Kari dat heeft gehad zaterdag toen ze naar een Haunted Hause ging. OEEHHHHHH!!!!!
Well… ik ga nu maar eens, het is wel weer genoeg geweest denk ik. Owja, vanochtend nog een meeting met alle seniors gehad over de graduation. We moeten voor volgende week dinsdag een heel formulier invullen, voor je hoedje en je jurk die je dan die avond gaat dragen. Over andere dingen zoals vesten, t-shirts, sieraden, uitnodigingen, bedankjes en nog veel meer die je wilt hebben voor je senior year. Echt super grappig allemaal. Hier maken ze er echt een heel groot feest van. Ik zie nu al mensen lopen van 9th grade met een shirt waarop staat. The class of 2014. Het jaar waarin ze gaan gradueren. Haha!!! Nou, nu ga ik echt! Ik doe er als cadeautje nog een link bij naar de foto’s. Ik zal snel weer een berichtje schrijven! Als ik dan ook maar veel reacties mag krijgen voor mijn vele werk, terwijl ik morgen gewoon 3 toetsten heb!!! Haha… Doegg xxx slaap lekker!!
De link: http://picasaweb.google.com/101913086904916277859/Amerika4eLichting#
P.S.: Trouwens, alle foto's van het eten, dat is gewoon nodig!!:P

  • 26 Oktober 2010 - 10:21

    Heej Hanneke:

    Hier weer een bericht uit Azelo.
    Wat schrijf je leuke verhalen en wat maak je veel mee. Geniet er maar van en schrijf gewoon elke dag een stukje, kunnen wij het ok beter bij houden hahaha

    Groeten de 3 J's

  • 26 Oktober 2010 - 10:39

    Marijke:

    Zo hé! Wat heb jij daar weer veel meegemaakt:o Klinkt allemaal super leuk! Je foto's ga ik nog bekijken.. ben benieuwd naar de 500 foto's van eten en de weg naar je gastbroer:P Ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Hoe gingen je toetsen btw?
    X Marijke

  • 26 Oktober 2010 - 11:14

    Papa En Mama:

    Nou van ons krijg je de
    A-score voor dit bericht(je). Ik denk dat wij nog wel hoedjes en schoentjes in de kast hebben hahaha.
    Heel veel knuffels van ons.

  • 26 Oktober 2010 - 16:16

    Mirel:

    Hey Hanneke!
    Zo.. wat een lang, maar leuk verhaal! Je maakt daar wel veel mee zeg. We zijn weer helemaal op de hoogte.:D Heel veel plezier nog!
    Liefs Mirel

  • 26 Oktober 2010 - 16:27

    Imara:

    Hee Hanneke!
    Wat een leuk berichtje zeg, heb er ook wel lang naar uitgekeken:p
    Ik vind echt dat je erg leuk schrijft en ik lees het altijd met veel plezier! Heel veel plezier met Halloween, maar dat gaat vast goed komen!
    Ik kijk uit naar je volgende berichtje.
    Liefs,
    Xx

  • 26 Oktober 2010 - 18:14

    Ans Snijders:

    Hoi Hanneke.
    Mooi verhaal joh.
    Je maakt meer mee dan wij hier in Azelo.
    heel veel plezier daar.

  • 26 Oktober 2010 - 19:00

    Truus:

    Heej Hanneke!
    Zo!Wat een verhaal zeg!
    En die foto's.Geweldig!
    Veel plezier met Halloween.Ik ga misschien ook naar halloween,maar dan in Hertme naar het open luchttheater met mijn oppaskindjes.Is denk ik toch wel anders?Maar ik zal dan zeker aan je denken.
    Veel liefs van Truus

  • 27 Oktober 2010 - 12:10

    Joop Verhoef:

    Wat een heerlijk verhaal en wat een leuke foto,s weer Hanneke.
    het is volgens ons ( de Verhoefjes ) echt een heel leuk reisverslag aan het worden zo !
    geweldig dat je de moeite neemt om ons hiervan mee te laten genieten !

    dikke zoen suc6 en de groetjes van ons

    JOOP

  • 27 Oktober 2010 - 18:57

    Diny:

    Hoi Hanneke,
    wat maak jij veel mee zeg!! Zou ook wel zo'n verhaal voor jou willen schrijven, maar ben zo klaar. Veel plezier nog daar en geniet ervan.
    groeten uit Borne van Diny Konink en fam.

  • 28 Oktober 2010 - 13:25

    Renee:

    Hey Han! Super verhaaltje weer! :) Wat maak je een bult leuke dingen mee zeg. En een hoedje voor graduation hoef je niet meer te kopen, die heb je toch al haha ;)
    Heel tof dat je in je twente outfit naar school bent gegaan! Heb je nog vaak moeten uitleggen als welk team je verkleed was? :p

    Blijf mooie verhaaltjes schrijven en blijf uiteraard ook genieten!
    Liefs uit het koude en regenachtige Borne.....
    Renee

  • 02 November 2010 - 08:44

    Josca:

    IK WIST HELEMAAL NIET DAT JE EEN BLOG HAD!
    nou zeg:P, maar toch heel erg leuk om te zien waar je bent!
    Ik ga het nu allemaal lezen:)
    liefs, Josca

  • 03 November 2010 - 13:41

    Annie Uit Albergen:

    Hoi Hanneke,

    Een heel verhaal, maar ontzettend leuk om te lezen. Ondanks je drukke leventje geniet je ervan.
    We blijven je volgen.

    Groetjes uit Albergen
    Annie Goselink

  • 08 November 2010 - 12:50

    Imke:

    Haa Hanneke,

    Wat leuk om al die gekke verhalen en foto's van je te lezen/zien. Keep up the good work daar in Amerika! Ik hoop dat je nog veel moois zult beleven!

    Liefs Imke

  • 08 November 2010 - 13:10

    Anne:

    Hey Hanneke!
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat! Je kunt al goed engels volgens mij;)..
    Nog heel veel plezier daar!
    Liefs, Anne

  • 08 November 2010 - 13:12

    Anne:

    Hey Hanneke,
    Wat gaaf zeg, klinkt echt leuk om daar te zijn:) Mooi dat het je goed bevalt! En je engels is volgens mij al briljant zo te lezen;)
    Veel plezier nog..
    Liefs, Anne

  • 11 November 2010 - 12:15

    Engelien:

    goeie morgen schoonheid.als ik het goed heb is het nu 7uur in de morgen.
    ik lees zie gigantisch veel over jou.wat is het mooi he?en wat een verhalen schriijf je.je hebt ook wel getroffen met zo`n gezin.
    leuk om je zo happy te zien daar. ik ga je volgen.p.s zijn er daar mooie kapsalons?
    ik hoor nog wel.gr engel

  • 14 November 2010 - 11:20

    Helma:

    Je verslag en foto's gezien en gelezen; never a dull moment lijkt me. Veel plezier nog!

  • 24 November 2010 - 12:38

    Tom:

    Ha Hanneke,

    Alles goed daar? Morgen Thanksgiving? Lekker kalkoentje erbij? ;-)
    Wordt wel weer tijd voor update hoor hier!

    Groeten Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

High School Year!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2011

Goodbye, The End!!!

22 Mei 2011

Washington, Easter, Maple Syrup, Prom & Holland

10 April 2011

A little of everything!!!

27 Februari 2011

Snowdays

09 Januari 2011

Happy New Year!
Hanneke

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 37516

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 11 September 2017

Europa Trip

03 September 2014 - 07 Februari 2015

Stage Zuid-Afrika

11 Juli 2012 - 16 Januari 2013

Stage London

02 September 2010 - 12 Juni 2011

High School Year!

Landen bezocht: