Halverwege... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu Halverwege... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

Halverwege...

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

15 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey allemaal, hier weer een berichtje vanuit het kouder wordende London. Het weer de afgelopen maanden was niet om te klagen. Maar de laatste week regent het veel en gaat de temperatuur de kant van winter op. Wat heb ik allemaal gedaan sinds de laatste keer dat ik wat geschreven heb, dat vraag ik mij elke keer weer af... maar nu loop ik heel erg achter met mijn boekhouding helaas. Ik ben ook niet van plan om een gigantisch lang verhaal te schrijven, dus hopelijk hou ik mij hier deze keer wel aan.
Op het werk heb ik heel veel late's gehad. Op zich wel lekker, dan kun je 's ochtends nog wel uitslapen omdat je 's avonds er laat in bent gegaan. Maar het word wel heel eentonig... de laatste twee uurtjes is er bijna niks te doen, terwijl de eerste 3 uurtjes aanpoten zijn. Tussendoor heb je dan je break, met eten van 'wereldklasse', en zo nu en dan een plaspauze:). Gelukkig had ik na 3 weken een hele week earlies, de tijd 's ochtends gaat veel sneller, omdat je meer te doen hebt qua administratie, maar deze werktijden breken je wel een keer op. Elke dag om 5 uur opstaan en dan gewoon lekker om 9 uur je bedje in, maar dan kun je wel lekker zelf eten koken thuis. Zoals ik het nu schrijf lijkt het net of het ook nooit goed is! Natuurlijk wel. Beiden heb z'n voordelen en z'n nadelen:) Ik mag in ieder geval niet klagen over mijn rooster. En dan heb je ook nog je vaste 2 vrije dagen per week... waar besteed je deze dan aan? Een poging om je conditie op peil te houden, wat 'huiswerk' maken, lekker ontbijten, uitslapen, boodschappen doen, koken, filmpjes kijken, niks doen en soms nog even London verkennen. Gewoon niet aan werk denken en helemaal relaxen.
Maar goed, nu heb ik nog niks verteld over wat ik heb gedaan. Een paar daagjes na mijn laatste update kwamen mijn ouders en mijn buren mij opzoeken. Ze kwamen donderdag 's ochtends aan met de bus, ik stond ze op te wachten. Eerst even lekker gegeten even bijgepraat en toen de eerste ervaring voor ze met de ondergrondse. Op naar het eerste hotel, een flop kan ik je vertellen. Klein, een lift waar je maar met z'n tweeën in past en dat je dan al denkt, ooh als dit maar goed gaat, onpersoonlijk, gewoon niet helemaal mijn stijl. Maar goed, het was maar voor een nachtje. Na het hotel verkent te hebben zijn we London in gegaan. De London Eye zijn we in geweest, phoe.. als je hoogtevrees hebt is dit niet echt een goed idee. Daarom bleef mijn vader ook lekker aan de grond met een grote ijsco. Heel mooi uitzicht heb je van boven af en gelukkig was het niet bewolkt. Daarna hebben we de Big Ben bekeken, Westminister Abbey, Trafalgar Square en alles wat we op de route tegenkwamen. Als afsluiter van een goede eerste dag hebben we lekker gegeten bij Franky and Bennies, jammie. Ik ging nog even mee naar het hotel toe en hier kreeg ik een hele koffer mee, die mijn ouders hadden meegenomen. Thuis alles uitgepakt, dus mijn hele eetwaren la zit weer helemaal vol:). De volgende dag was ik weer vroeg op de benen, om kwart over 9 stond ik netjes bij het hotel te wachten. We zouden verhuizen, dus we namen de koffers mee, maar eerst hadden we nog een stop bij Buckingham Palace voor de wisseling van de wacht. We dachten dat het niet zo druk zou worden... jammer! Er stonden zeker een 1000 mensen voor die poorten te wachten, helaas! Toen zijn we maar naar het tweede hotel gegaan, dit is het hotel waar ik werk voor stage. Hier had ik twee kamers geregeld voor hen om te verblijven. Terwijl mijn ouders en de buren zich gingen inchecken, heb ik even een lekker kopje warme chocolademelk gedronken. Na 20 minuutjes kreeg ik een belletje dat ik ze weer mocht oppikken en ik kreeg 4 overdonderende personen weer terug. Wat een mooi hotel, en die kamers. In de badkamer passen alle kleurtjes heel goed bij elkaar en het bed, oohh.. daar liggen gewoon 4 kussens op per slaapkant. En wat is het hoog, en die pilaar met al die lichtjes. Dan weet je het wel hoe die reactie was. Na lekker geluncht te hebben zijn we met de bus naar Tower Bridge gegaan. Dit is ook een must om te zien als je in London bent. Helaas regende het, maar gezien is gezien. Toen zijn we naar Camden Town geweest, dit is een klein plaatsje waar het een beetje alternatief is met allemaal kleine marktjes en dingetjes. Gewoon leuk om gezien te hebben, ik dacht vooraf dat we er binnen een 15 weg zouden zijn. Maar vooral mijn vader was verkocht, na een uur wouden ze nog niet weg en hadden we nog geen eens een kwart gezien!! Op de weg terug moesten we overstappen in Bank, dit is een heel groot metro station. Dit vonden ze ook helemaal geweldig. Daarna lekker gegeten bij Garfunkels, wederom jammie.
Zaterdag was de laatste dag dat we samen zouden zijn. Dit werd een shop dag. We zijn begonnen bij Covent Garden, allemaal kleine marktjes en zo gingen we door tot aan Picadilly Circus. Onderweg gestopt bij M&M's world, geluncht bij de Nederlandse pub met een schaal bitterhapjes (is dit goed?, het was in ieder geval heel lekker!!), met de grote schermen op de foto en toen op weg naar Harrods. Dit stond sowieso op het programma en dat was het waard ook. Wat een grote winkel, gewoon te veel om in een hele dag te zien, laat staan in een uurtje. Wauw.. en wat een prijzen!! Daar mag ik wel een paar jaartjes voor werken als ik daar eindelijk wat kan kopen. De dag liep alweer ten einde dus gingen we een lekker restaurantje opzoeken, wat uiteindelijk een italiaan werd.
De volgende dag, zondag, stond ik om kwart over 9 voor het hotel te wachten tot mijn ouders en buren waren uitgecheckt en helemaal klaar waren voor de terug reis. Het afscheid is altijd lastig, en ook nu weer. Na een paar traantjes gelaten te hebben gingen ze om 10 uur met de taxi richting het vliegveld. Een geweldig weekend had ik en hadden ook zij achter de rug. Eentje om niet snel te vergeten! 's Middags om 3 moest ik weer werken, maar eerst lekker naar huis weer gegaan een filmpje gekeken en toen op naar het werk.
Verder heb ik in mijn vrije tijd niet veel gedaan. Samen met Richelle heb ik veel lekker ontbeten, voor ons betekend dat een lekker stokbroodje in de oven, een kopje thee erbij, al het beleg uitgestald op de tafel, een lekker eitje erbij en natuurlijk een muziekje. Ook heb ik veel films gekeken, het programma dat Michael mij gedownload heeft werpt echt zijn vruchten af. Vorige week heb ik besloten om 2 keer per week te gaan hardlopen. Tot nu toe heb ik mij daar aan gehouden, dinsdag staat er weer een rondje op het programma. Het winkelcentrum in Stratford, Westfield (de grootste in Europa), heb ik ook van onder tot boven verkent. Dit namelijk omdat ik toe was aan nieuwe schoenen, de allstars waar ik afgelopen 3 maand op heb gelopen waren bijna door de zolen heen. Maar dat is echt een geweldig winkelcentrum, heel veel restaurants, supermarkten, primark, h&m, boekenwinkels, klerenwinkels, schoenenwinkels en zelfs een mega grote bioscoop allemaal onder een dak. Verder heb ik soms nog met iemand van het werk, Arianna, afgesproken om ergens wat te gaan drinken, ook altijd gezellig:) Dat was het wel zo ongeveer over mijn vrije tijd.
Nu over het werk dan maar, het is nog steeds leuk! Ik ben nu halverwege en voor mijn doen vind ik dat ik best aardig doe. Dat vond mijn mentor van de stage ook, dat is tevens mijn front office manager, dat is echt super fijn om te horen. Vandaag had ik een feedback gesprek met hem gehad over hoe het tot zover ging. Hij zei dat ik fijn was om mee samen te werken, dat ik wel inzicht had, slim was, georganiseerd en dat ik nog best ver zou kunnen komen. Maar alleen als ik mijn zelfvertrouwen zou versterken. Dus daar ga ik de komende 3 maand hard aan werken, hopelijk kom ik niet als een heel arrogantje in huis:P Maar het is zeker fijn om zulke punten te horen van iemand die er veel verstand van heeft.
Voor de rest op het werk is het nog steeds druk. 's Avonds is het altijd minder druk, omdat je bijna iedereen al hebt ingecheckt. Maar de spanning heerst dan wel omdat je bijvoorbeeld 7 overboekingen hebt. Laat er nou maar een paar niet op komen dagen hoop je dan altijd, maar soms gebeurd het dan wel als je iemand uit moet boeken. Gelukkig hoef ik die confrontatie niet aan te gaan met de gast, maar doet de Duty manager dat, maar het blijft altijd lastig. 's Ochtends is het altijd druk met check outs, behalve op maandag. Zondags is het altijd gigantisch druk en staat er een rij tot aan de voordeur. Vandaag ook, we hadden bijna het record geplunderd die er al stond, 142 check outs in een uur!! Maar goed.. de stage is nog steeds leuk en er is nog steeds veel te leren. Ik heb ook het doel mee gekregen om elke dag 1 nieuw ding te leren.
Dit verslag heb ik gisteren (zondag) geschreven, maar vandaag is er ook alweer wat gebeurd. Richelle was gisteren jarig. Ik had vroege shift en zij had late shift, dus we hadden elkaar niet gezien. Maar wat is nou een verjaardag zonder een taart?? Dat dacht ik dus ook! Gisteren had ik even snel een cheesecake in elkaar geflanst, vanochtend er snel even een paar kaarsjes opgezet in de vorm van 24 (oudje). Na een lekker ontbijt te hebben gemaakt haar uit bed getrommeld en lekker wezen gaan smullen. Mijn buikje zit helemaal vol, hopelijk kan ik mijn panty's vanmiddag nog aan. Dat is ook weer een verhaal apart. Ik heb gewoon 3 maand met dezelfde paar panty's gedaan, zat er eergisteren een heeeeeel groot gat in en een ladder waar je wel het dak mee op kunt klimmen. Even een paar nieuwe aangetrokken, trek ik daar gisteren weer een gat in met mijn ring. Hopelijk geeft dat geen ongeluk.. maar dat zien we dan wel weer, het geeft mij wel weer een reden om naar Primark te gaan.
Welke mooie vooruitzichten liggen mij nu nog in het verschiet. Mirel, Charlotte en Imara die komen eind november in ieder geval:) En misschien Danielle ook nog. Daarna Kerst en Oud & Nieuw, misschien een paar daagjes er tussen uit (heb nog veel vakantie dagen over!) en London verkennen. De tijd gaat zo snel, en er is nog zoveel te doen! Die gezegde gaat elke keer weer op: Time Flies When You Are Having Fun!!! Hier nog een paar foto's van de afgelopen weken: https://picasaweb.google.com/109126052390380746977/London5
Tot snel;)

  • 15 Oktober 2012 - 23:52

    Mirel:

    Leuk leuk leuk!! Heb heel erg veel zin om met eigen ogen te zien hoe jij het daar naar je zin hebt:)

    Liefs..

  • 17 Oktober 2012 - 18:54

    Trees Geerdink.:

    Hoy Hanneke .Wat een geweldigge brief van jou vond het echt heel spannend en wat leuk dat je Pa en Ma er zijn geweest en de buren Willy en Ellie ,ja die hebben zeker genoten van al het moois .Ja leuk toch dat je de echte Twentse ouders en buren even langs komen .Hanneke wij wensen je nog een goeie tweede helft toe en geniet er van .Hartelijke groeten van ons Gerrit en Trees

  • 17 Oktober 2012 - 21:44

    Charlotte:

    Hanneke! Inderdaad nog mooie vooruitzichten:D! Bestel je al wel vast een beetje mooi weer voor eind november;)? Top dat je het nog steeds naar je zin hebt! Tot snel:) liefs x

  • 18 Oktober 2012 - 23:17

    Willie En Elly:

    London vergeten wij nooit meer.....en "Time Files When You Are Having Fun" daar maar ook hier, bij jouw en bij ons....
    groetjes.."the GrangeHotel quests" en Hanneke, een fijne "tweede helft" gewenst....misschien nog verlenging? we horen wel.....

  • 29 Oktober 2012 - 13:55

    Mama:

    Inderdaad een weekend om niet snel ik denk nooit te vergeten. We zijn nu een maandje verder maar
    iedere dag komt er nog wat moois voorbij .Geweldig.
    Ja voor jou is het nu al meer dan halverwege, maar je hebt in ieder geval mooie vooruitzichten.
    Waarschijnlijk zul je tijd te kort hebben.
    Blijf genieten zoveel je kunt.
    Liefs van Papaxx en Mamaxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 37501

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 11 September 2017

Europa Trip

03 September 2014 - 07 Februari 2015

Stage Zuid-Afrika

11 Juli 2012 - 16 Januari 2013

Stage London

02 September 2010 - 12 Juni 2011

High School Year!

Landen bezocht: