4 weken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu 4 weken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

4 weken

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

15 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De vorige keer dat ik een verhaaltje plaatste schreef ik dat ik halverwege was. Op dit moment zit ik op mijn bed na 6 dagen vrij te zijn geweest (zullen jullie wel denken had ze ook wel eerder wat kunnen schrijven:P) en zit na te denken hoe lang ik nu nog te gaan heb... Nou, ik zal het jullie eens vertellen, over 4 weken zit ik alweer lekker op de bank met een zakje chips het 'goede' oude vertrouwde Ik hou van Holland te kijken. Over 2 weken zit kerstmis er alweer op en over 3 weken zitten we alweer in het nieuwe jaar.
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb, dus het word echt eens tijd! Dat ik het niet lang zal maken zal ik deze keer niet zeggen want dat zit er toch niet in. Ben er ook wel blij van dat ik de vorige keer niet heb gezegd dat ik snel een verhaaltje weer zou gaan schrijven, alleen tot snel! Maar goed, het leven hier in London daar moeten we het maar eens over gaan hebben.
Eerst over het werk, dat gaat nog steeds goed! Druk, druk en druk... Dat is ook alleen maar positief nieuws, in ieder geval voor het bedrijf. Voor het personeel soms wat minder, want soms komen we wat mensen te kort en dan is het wel even flink aanpoten, maar aan het eind komt het altijd goed. Eind oktober mocht ik ook voor het eerst cashiering doen, niet alleen maar ik mocht mee doen met degene die zich daarmee bezig houdt. Cashiering is de banking, dus dan moet je alle bedragen die met credit card betaald zijn of gewoon contant invoeren op de computer en dan moet alles kloppen van wat op de computer is ingevoerd met wat er werkelijk is afgerekend. En soms is dat geen pretje... ik heb nog geluk gehad al die keren die ik mee heb gekeken, maar soms zie je die meisjes ook echt hoog aan het plafond zitten. Hopelijk heb ik dat morgen niet!!! Want morgen is de grote dag, dan moet ik en ook nog eens op een zondag, de banking alleen doen. Het ene meisje is met vakantie en die andere heeft ook recht op haar vrije dagen! Vind het op zich wel lef van de receptie manager dat ze dat aandurft met mij! Ook dat is weer een uitdaging en het komt uiteindelijk ook weer goed! Voor de rest sta ik nog steeds achter de receptie. Nu je er al bijna 6 maand werkt en het ook beter kunt dan in het begin, is het wel leuk om alles automatisch te doen, alle taken die je moet uitvoeren en het in en uitchecken. Het is een routine, aan de ene kant wordt het wel een beetje eentonig na een tijdje, maar aan de andere kant denk ik ook wel weer.. goh, dat heb ik toch ook maar mooi weer geflikt! Zal toch wel weer wennen zijn, weer eenmaal thuis. Van zo'n klein stadje als London om weer in de wereldstad Azelo te wonen. Ook het werken, daar zit je helemaal in. 40 uur per week en dan opeens weer naar bijna niks en alleen maar school! Ik kan het nu niet geloven, maar ik zal het wel gaan missen dit werk! Een andere bezigheid die het receptie team bezig hield een paar weken geleden was het afscheid van de front office manager. Hij kon een betere positie krijgen, namelijk die van General Manager, in een ander hotel van Grange. Dus daar hebben we afscheid van moeten nemen, dat viel toch nog best wel zwaar. Als er een paar beginnen te huilen, krijg je het zelf ook wel een beetje te verduren, gelukkig heb ik mij nog aardig goed gehouden! Maar echt geweldig was hij, phoe... zo jong maar hij kon het hele team aan het lachen krijgen en op hetzelfde moment heel goed aansturen! Lijkt net een rouwbericht zo, tuulk niet, maar het was gewoon geweldig om hem te leren kennen als je baas!
Zoals ik al in het begin zei morgen moet ik weer werken na 6 dagen vrij te zijn geweest, daar was ik ook wel eventjes aan toe. Ik had nog best veel vakantiedagen over, daar heb ik er 2 van opgenomen. En dan de gewone 2 dagen die je per week vrij bent, dat zijn er 4 omdat de week hier op woensdag begint. Dus het is ook een donderdag voor mij vandaag en geen zaterdag! Na deze 2 dagen te hebben aangevraagd, heb ik ook het einde alvast wat verkort. 16 januari is mijn contract afgelopen, maar nu na alle waarschijnlijkheid ben ik al de 6e vrij (misschien ook al de 4e of de 5e, dat is nog even kijken). En dan kom ik ook al zo weer naar huis toe, die datum staat nog niet helemaal vast. Het werken gaat helemaal goed, maar nu het leven buiten het werk om.
Prison Break afgekeken met Richelle, beiden huilend op de bank, jaja... Lekker samen ontbijten en boodschappen doen! Huiswerk maken hoort er helaas ook bij! Ook nog bezoekjes gehad, die zal ik zo even beschrijven. London bekijken en helemaal niks doen.
Het eerste bezoekje dat ik kreeg na het laatste berichtje was van Danielle. Zij kwam de 10e 's ochtends aan en toen hebben we de optocht van de nieuwe burgemeester bij de St.Pauls gekeken. Daarna hebben we het werk bekeken en het leuke was dat de General Manager, die ik toevallig tegenkwam, zei dat ik haar wel even rond mocht leiden. Normaal gesproken mag je niet het hotel binnen in je vrije tijd. Dus dat was wel leuk, boven op de skybar gekeken en de rest. Daarna bij het monument naar boven geweest en een mooi uitzicht over de hele stad gehad. Daarna nog eventjes rond gelopen en toen naar huis, op naar de pannenkoekjes. De volgende dag naar Camden Town geweest en daarna naar Greenwich, daar zou je lekker zondags dinner moeten kunnen eten, maar die hebben wij niet gezien. 's Maandags moest ik 's ochtends werken, daarna hebben we de Tower Bridge bekeken en de St.Pauls bij avond. Toen lekker gegeten bij Garfunkels. De volgende dag Buckingham Palace, Big Ben, London Eye en Harrods. 's Woensdags de laatste dag hebben we Covent Garden, Leicester Square, Picadilly Circus, Regent Street, Oxford Street, London Eye en Big Ben 's avonds afgehandeld. En donderdags moest Danielle al weer vroeg naar huis toe. Dat was het eerste bezoekje. En het tweede bezoekje waren Charlotte, Mirel en Imara, helemaal naar London gevlogen om mij te bezoeken, wat een eer hoor! Het bezoek begon al goed. Na een uur te hebben gewacht in de stromende regen (klinkt erger dan het is, stond lekker droog binnen), koud was het wel, kon ik ze eindelijk in de armen vliegen. Het was al laat, dus thuis hebben we nog even gekletst, de cadeautjes van thuis uitgepakt. Hagelslag, pepernoten, chocoladeletters, speculaas en nog veel meer. En toen eindelijk naar bed toe. Vrijdag's hebben we eerst het werk bekeken, in het winkelcentrum op het dak een mooi uitzicht gehad op de St.Pauls, gelunched in Covent Garden, los gegaan bij M&M's world, ons dessert gehad bij Burger King en ons als echte Nederlanders gedragen om maar 1x drinken te bestellen, omdat je toch elke keer bij kon vullen. Wel 4 rietjes natuurlijk, lekkers slurpen. Daarna als kers op de slagroomtaart hebben we kaartjes gekocht voor Shrek de Musical. Dat was mooi om te zien, daarna nog even in een cafe wat nagedronken en een potje kaarten gespeeld.
De volgende dag hadden we uitgekozen om sinterklaas te gaan vieren. Dat heeft op zich ook wel gunstig uitgepakt, het regende de hele dag, dus het was niet vervelend om te gaan winkelen. Camden Town was wel jammer, dat viel in het niets omdat daar alles buiten is. Maar toch zijn we daar alsnog geslaagd. Na wat ingewikkeld door gedraai gingen we daarna wat kopen voor een ander paar in de Primark op Oxford Street. Alle drie voelden ze zich helemaal in de zevende hemel toen ze deze winkel binnen liepen. De laatste ronde hebben we volmaakt in Oxford Street zelf, het was auto vrije zaterdag, dus heel de straat was afgesloten en je kon dus midden op straat lopen, daar moet je dan ook van profiteren. Na ons winkel rondje te hebben gedaan hebben we eten gekocht en hebben we lekker met z'n allen eten gekookt en daarna Sinterklaas gevierd. Super gezellig en heel erg vertrouwd. Zondag, dit was de dag waar het op aan kwam. We hadden bijna nog niks gezien, dus we moesten alles gaan proppen, ook aardig gelukt! 's Ochtends was eerst Buckingham Palace aan de beurt, toen zo door gelopen naar Westminister Abbey, Houses of Parliament en de Big Ben. Geluncht bij Subway, toen de London Eye in geweest, Harrods leeg geroofd en bij Hamley's het kind uitgehangen. Daarna lekker gegeten en toen op naar de Tower Bridge by bus. De avond was inmiddels al op z'n einde dus we zijn lekker naar huis gegaan en hebben we een film gekeken, voor mij meer een poging tot, ben halverwege naar bed gegaan. De volgende ochtend was het tijd voor inpakken. En toen op naar de bus, een traantje laten gaan en toen was dit weekend ook alweer voorbij. Gisteren stond het allerlaatste kleine bezoekje op het programma. Maureen, mijn nicht, en Jacco waren hier voor een weekendje London. Even de stad doorgelopen en toen lekker gegeten met z'n drieen en toen zat dat er ook alweer op.
Tussendoor zijn er ook nog een paar dingen gebeurt. Zoals dat Amy hier weer was, de vriendin van Richelle, hier ben ik ook mee uit eten geweest en ook zijn we naar het Natuur Historisch Museum geweest, best interessant! Verder huiswerk gemaakt en niks gedaan.
Een ander groot avontuur was op een vrijdag. Samen met 3 Duitse collega's van het werk hadden we een auto gehuurd en zijn we op pad geweest. Eerst naar Windsor Castle, toen naar Stonehenge en toen naar Bath. Het huisje van Mevrouw de Koningin was echt heel mooi om te zien, de moeite waard om dat gezien te hebben. Stonehenge was niet heel bijzonder, het was heel mistig en eigenlijk bij geluk was het al 4 uur dus het was gesloten. Anders hadden we daar ook nog 10 pond aan verloren. Bath moet een hele mooie stad zijn, helaas was het al pikke donker, dus heel veel hebben we niet gezien. Maar sommige dingen hebben we toch ook wel weer mee gepikt. Wat ik zei van groot avontuur heb ik niet gelogen. Sandra was de chauffeur, het was de eerste keer dat ze in Engeland reed en de eerste keer aan de linker kant van de weg. Op weg naar Windsor was het nog goed te doen, toen hadden we nog navigatie. Daarna werd het mistig, schemerig en de Iphone zat zonder stroom. Sandra gestrest en daar ging het, op een gegeven moment begon ze aan de rechterkant te rijden en er kwam een auto ons te gemoed, scheeeeeuwwwweeennn!!!!! Maar het is goed afgelopen, laat ik het daar maar bij houden! Om 9 uur verlieten we Bath, in de hoop dat we dan om 11 uur in Wimbledon weer waren om de auto terug te keren en nog gewoon met de metro naar huis konden. Normaal gesproken is het een rit van 2 uur, kwamen wij daar eindelijk om 1 uur 's nachts aan. Het hele parkeer terrein vol dus we konden de auto ook nog niet kwijt. Ik moest de volgende ochtend werken dus ben met de nachtbus naar huis gegaan, dus uiteindelijk was ik om half 5 thuis! De andere drie zijn in de auto blijven slapen en hebben ze de auto de volgende ochtend ingeleverd, wat een avontuur.
Afgelopen week heb ik vrij genomen, gewoon om lekker uit te rusten en een paar dingen te gaan doen die ik nog wou doen. 's Maandags heb ik gewoon helemaal niks gedaan, dinsdags heb ik boodschappen gedaan en een beetje huiswerk. Woensdag ben ik op pad geweest, eerst naar het Chelsea stadion, waar ik geluk had dat ik even binnen mocht kijken. Toen heb ik nog een bezoekje gebracht aan Wimbledon, maar het was al donker, dus niet heel veel gezien. Toen naar Leicester Square om even bij M&M's world naar binnen te gaan een een mooie mok te kopen. McDonalds heeft mij een dienst bewezen met het avond eten en toen weer terug naar Victoria waar ik eerder die dag ook al was geweest om een kaartje te kopen voor Wicked the Musical. Echt super gaaf was het! Een plekje had ik op de tweede rij voor de goedkoopste prijs, hoe wil je het nog anders hebben?? Geweldig!! De volgende dag ben ik samen met Richelle naar Camden Town geweest en hier heb ik een paar souvenirtjes gekocht, daarna naar Baker Street gegaan om te genieten van Madame Tussauds. Dat was ook wel mooi om te zien, heel groot was dat, phoe... En daarna lekker op de bank een pizzatje gegeten onder genot van een mooi filmpje. Gisteren heb ik huiswerk gemaakt, een poging tot, wat uiteindelijk belandde op de bank met een film erop. En daarna uit eten geweest met Maureen en Jacco. Vandaag weer een relax dagje gehad, vanochtend niks gedaan en vanmiddag huiswerk gemaakt. Toch nog aardig opgeschoten, gelukkig! En dan morgen weer aan het werk. Nog 18 dagen werken en dan zit het erop! Aftellen geblazen. Ik had niet gedacht dat ik zo naar huis zou kunnen verlangen, dat is niet negatief bedoeld hoor. Ik heb het hier heel erg naar mijn zin, maar het is ook wel weer goed geweest. Oost west, thuis best!! Ik weet niet of ik nog een verhaaltje schrijf als ik hier nog ben, maar dit is zeker niet mijn laatste verhaaltje! In London of niet, zeker een afscheids-verhaaltje van dit toch maar weer avontuur! De foto's die zet ik er later nog bij op... ik ga nu naar mijn bedje toe. Zit er al, maar nu ga ik er lekker in liggen. Nog 4 weken! Tot snel! xxx
Fijne Kerstdagen & Een Gelukkig Nieuwjaar!!! Die tijd zit er nu aan te komen. De foto's staan op het internet: https://picasaweb.google.com/101913086904916277859/London6 Dan hoef je je in ieder geval niet te vervelen tijdens de kerstdagen! Heb net mijn tas gepakt om voor 2 nachtjes in het hotel te blijven overnachten! Tijdens kerst rijden er geen metro's, bussen, taxi's enz... dus geen mogelijkheid om bij het werk te komen, dan moet je er maar blijven slapen, heeeeel vervelend:)!! Nog 2 weekjes!! Tot snel!! xxxx


  • 16 December 2012 - 01:08

    Helma:

    Klinkt goed Hanneke! Well done en geniet nog de laatste paar weken!

  • 16 December 2012 - 10:53

    Marijke:

    He Han! Ik mis de vind-ik-leuk knop! Goed om te horen zeg allemaal:) Geniet nog van je (na vandaag waarschijnlijk nog) 17 werkdagen. En: Tot snel! :D x Marijke

  • 16 December 2012 - 13:44

    CHarlotte:

    Jaaa.. Dat was een heel leuk weekend in Londen:D! Nog een paar daagjes bikkelen en dan komen er vast ook weer een hele hoop leuke weekendjes hier in Holland! Tot snel! Liefs

  • 16 December 2012 - 15:05

    Imara:

    Weer een leuk verhaal Hanneke! Mooie herrineringen aan een geweldig weekendje Londen!:) Zo te lezen kun je steeds meer weg strepen van je to do list, goed bezig! Nog heel veel succes en plezier de laatste weekjes en tot snel!! Xx

  • 16 December 2012 - 19:42

    Carin:

    Jaaaaaa de laatste loodjes en dan weer lekker thuis.
    Maar blijf genieten zoveel je kunt.
    kusjes van pap en mam

  • 19 December 2012 - 22:11

    Elly:

    Hoi Hanneke, ik lees het wel: wanneer het hotelgebeuren jouw niet meer boeit, kun je zo aan de slag in de reiswereld, citytrips geen probleem, voor elk gezelschap sta je klaar.......leuk!!!! Willie en ik zijn Londen mede door jouw, nog niet vergeten.
    Wij willen je graag vanuit Azelo een "merry Christmas"en een "happy newyear" toewensen.

  • 23 December 2012 - 09:38

    Annie Goselink :

    Hoi Hanneke wat een leuk verhaal .wat gaat het snel weer . Dat je stage er nu al weer opzit een heel belevenis. Ook weer fijn om naar huis te gaan . We wensen jouw een fijne kerst. En een gezond en liefdevol 2013 toe groetjes Fam. Goselink

  • 01 Januari 2013 - 02:35

    Marie-jose:

    Hoi Hanneke,

    bedankt voor je kaartje en vanuit een regenachtig Borne de beste wensen voor 2013. We zien je snel weer terug,

    groetjes MJ en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1595
Totaal aantal bezoekers 37517

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 11 September 2017

Europa Trip

03 September 2014 - 07 Februari 2015

Stage Zuid-Afrika

11 Juli 2012 - 16 Januari 2013

Stage London

02 September 2010 - 12 Juni 2011

High School Year!

Landen bezocht: