The ice is broken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu The ice is broken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

The ice is broken

Door: Hanneke Olthof

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

22 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey allemaal!!
Hier weer een berichtje vanuit het zonnige London:). De eerste week van stage zit erop, de spanning is eraf! 10 dagen geleden, stuurde ik het laatste verslag... dus hier een (uitgebreide??) complicatie van de dagen. Een paar minuutjes nadat ik het verslag had geschreven gebeurde er een ongelukje.. Michael was met de boiler bezig, maar de loodgieter had de kapotte verwarming nog niet dicht gedraait, met als gevolg een lekkage. In de slaapkamer en de hal stond het water wel 2 cm hoog, zie foto's:) De loodgieter 's avonds vragen hoe het kwam dat er water was... geen idee hoor, dat kwam opeens;) Maar goed... Vrijdags zijn we Ilford in geweest met Pim, de makelaar, hij heeft ons mee naar winkels genomen waar we de eerste benodigdheden konden kopen, zoals borden, bestek, dekbed en waterkoker. Zo hoefde wij niet alles in de metro te slepen, maar kon alles mooi in de achterbak van de auto die hij van Wayne Rooney heeft gekocht:O:O:O!!! Nog even een biertje gedronken en toen werd 's avonds gelukkig ook de boiler gefixd, we were as happy as a kind. Eindelijk warm water! De volgende dag kwamen er eindelijk geen mensen meer over de vloer, zodoende konden we een beetje London verkennen! Oxford en Regent street hebben we afgeslenterd, WAUWW... De London Eye hebben we van een afstandje gezien en Tafalquar square hebben we bekeken, dit is het grootste plein volgens mij van London! 'S avonds kwamen Richelle en Anne, onze andere 2 huisgenoten, aan. We hebben ze met open hands begroet, een rondleiding en een biertje gehad en toen weer naar bed toe. Zondags zijn we weer even Ilford ingeweest om de benodigdheden voor de andere twee te kopen. 'S avonds hebben we ergens gegeten in centraal London, als het begin van de stage! Eerst waren we naar Nothing Hill geweest, misschien een paar locaties te zien in de gelijknamige film, niet dat ik die gezien had, maar toch grappig! Nou, it was a flop! Geen restaurantjes en geen mooie locaties.
'S maandags om 6 uur opgestaan, gedouched, fris en fruitig mezelf in mijn outfitje gehezen, wat is gelukt na een paar panty's al versleten te hebben. Op naar het hoofdkantoor, na een paar keer de verkeerde kant op te zijn gestuurd, wat niet zo fijn is op hakken, hadden we een interview met de HRM manager. Hij zei dat ik niet bij Tower Bridge kwam, maar toch bij St. Pauls. Dit is het grootste hotel van van de Grange groep. Ook super mooi, na al eerst Tower Bridge te hebben gezien een paar dagen ervoor, stiekem naar de hoogste (14e) etage gegaan voor het uitzicht. Na dit gesprek gingen Michael en ik naar St. Pauls. En Anne en Richelle gingen naar Tower Bridge. Het hotel is vernoemd naar de kathedraal die voor het hotel staat. Verbluffend, vooral bij avond! Maar goed, na een rondleiding te hebben gehad en de bedrijfskleding aangetrokken te hebben en natuurlijk na wat gegeten te hebben kon het echte werk beginnen. Ik mocht een kijkje nemen bij het switchboard. Dit is de telefoon waar alle telefoontjes binnen komen en die je dan door moet verbinden. Good afternoon. Thank you for calling Grange St. Pauls. Hanneke speaking. How can I help you? dat is het standaard zinnetje dat je moet zeggen. Gemakkelijk lijkt het. De volgende dag moest ik weer naar switchboard toe. Na een paar uur erbij gezeten te hebben mocht ik zelf telefoontjes oppakken. En nerveus dat ik was. Alleen maar op dat zinnetje geconcentreerd dat ik vergat naar de persoon aan de andere kant te luisteren. Eindelijk had ik dat zinnetje onder controle, was ik te nerveus omdat ik te geconcentreerd was op de nummers die ik in moest toetsen om de gast door te verbinden. Bah... wat een dag! Woensdag's moest ik weer bij switchboard zitten. Er was een andere persoon dan de 2 dagen ervoor, dus zij dacht dat ik nog niet veel wist, gelukkig voor mij! Zo hoefde ik nog niet meteen telefoontjes op te pakken. Maar op het eind wel... het ging wel goed, maar nog nerveus dat zelfs mijn handen trilden! Hoe stom om zenuwachtig te zijn om telefoontjes op te nemen. Maar het accent dat sommige mensen hebben is zo lastig en je bent wel de stem van het hotel! Maar goed... uiteindelijk krijg ik dat ook wel onder de knie! Ik moest die dag pas om 3 uur beginnen en Richelle ook, dus samen zijn we nog even naar Ilford geweest. Primark bekeken, wat groot en goedkoop! De volgende dag, we zitten inmiddels op donderdag, moest ik om 12 uur beginnen. Daarvoor had ik de Notebook bekeken, mooie film! Deze dag moest ik bij Concierge helpen. Dit is een afdeling die de gasten helpt met de koffers naar de kamers brengen. Als de gasten wat op de kamers willen, brengen ze dit. Ze slaan koffers op, ze helpen de mensen met het uikiezen van een restaurant, film, wegwijzering en nog veel meer. You can say a manusje of everything. Het was niet heel erg druk, maar ik kon ook niet met veel dingen helpen omdat ik nog niks wist. Dus veel gestaan, maar 's avonds geholpen met events die daar aan de gang waren. Jassen ophangen en de weg wijzen in het hotel. Vrijdag's mocht ik bij de receptie meekijken. De afdeling waar ik ook kom te staan de komende maanden. Veel meegekeken en de registratiekaartjes ingevoerd in de computer. Voor de rest mocht ik nog niks doen, volkomen logisch. Maar niet altijd even leuk.. ook niet voor de gasten! Komen ze naar mij toe, helaas je moet weer terug in de rij waar je net stond te wachten voor mijn collega, het is mijn eerste dag:) Maar goed, morgen krijgen we training in het systeem. Net zoals woensdag, dus daarna zal het alleen maar beter worden! Gisteren en vandaag waren mijn vrije dagen. Vrijdag avond ben ik naar Stratford geweest met mijn huisgenoten, hier is een klein barretje The Cow genaamd, hier kwamen we een paar mannen tegen with a lot of money... drinken mochten we niet betalen en ze namen ons zelfs mee naar een club. Taxi's betaalden ze voor ons, echt super mooi om dat mee te maken! Een goede avond gehad in de jaren 60 stijl. Wij waren de enige jonge mensen daar. Allemaal mensen die mijn ouders hadden kunnen zijn, en om deze dan uit hun dak te zien gaan, heel apart, maar super leuk:) Alles werd voor ons betaald en ze zorgden dat we goed terug kwamen naar huis. We moesten even een smsje sturen dat we goed thuis waren gekomen! Heel zorgzame mensen met heel veel geld! Zaterdags uitgeslapen en even wat ontbijt gehaald, even wat terug gekeken op de computer en toen samen met Richelle London in geweest. De Big Ben, of nu eigenlijk de Elizabeth Tower, bekeken, what a high thing. De London Eye van onderaf bekeken, 130 meter hoog waar je 30 minuten over doet! Ongelofelijk. In het park waar dit reuzenrad staat waren allemaal straatartiesten bezig, hier lang bij gestaan en ons enorm verbaasd! Verder op de route lag nog Buckingham Palace, de Konigin was thuis aan de vlag te zien. Maar helaas waren wij iets te druk om haar te bezoeken. De volgende keer we probably can find a hole in our agenda voor haar. Het lopen ging over in sjokken na een paar uur gewandeld te hebben. Op naar huis, maar niet voor wat gegeten te hebben. Mc donalds stond vandaag op het menu. Richelle zat mij gewoon gek aan te kijken toen ik mijn kipnuggets in de milkshake dipte... nou, alle amerikanen doen dat hoor;). Eenmaal weer thuis aangekomen hebben we het huis schoongemaakt. Anne en Michael waren weg, dus hebben we gezellig even een filmpje gekeken en een aflevering van Prison Break. Vandaag was het weer een lui dagje. Michael en Richelle moesten weer werken en Anne ging London in om iemand die ze kende te ontmoeten. Wat moet je dan hier in huis doen he!! Nou.. strijken bijvoorbeeld en de was doen. Een beetje zonnen in de tuin, wat boodschappen doen! Skypen met het thuisfront, not wrong i will say. Lekker rustig aan gedaan, to knall this week! Ik ga zo maar eens even koken.. mijn buikje knort like a pig. Macaroni en vissticks staan op het menu! Daarna maar even een filmpje kijken of iets anders en dan morgen op naar training! Owjaa... de Games staan ook op het menu de komende weken. Er komen echt heel veel mensen bij ons hotel! It will get a crazyhouse! Metro's stampvol en van alles en nog wat! Hopelijk kan ik donderdag nog de olympische vlam voorbij zien komen. Nou... hopelijk was het nog een beetje interessant om dit verslag te lezen. Er komen ook een paar foto's aan. https://picasaweb.google.com/101913086904916277859/London2. See you soon!!! Loves Hanneke

  • 22 Juli 2012 - 18:16

    CHarlotte:

    Hanneke! Goed bezig met je speakingwords, haha! Heb je ze ook al in real life gebruikt? Hopelijk krijg je je stage snel under the knee! Xx

  • 22 Juli 2012 - 20:48

    Mirel:

    Hee Hanneke! Dat klinkt goed allemaal! Behalve dan die kipnuggets in de milkshake.. Ik kon de foto's helaas niet openen:( Veel plezier en succes met je stage!! Liefs

  • 23 Juli 2012 - 21:10

    Hanneke:

    De link doet het niet helaas, maar je kunt hem wel kopieeren, en dan kun je de foto's gewoon bekijken:) xx

  • 03 Augustus 2012 - 11:05

    Laurens:

    Hallo Hanneke, leuk om je verhalen weer te lezen en te horen dat het goed gaat allemaal. Ben je al veel olympiërs tegen gekomen of misschien wel ontmoet? Zal vast en zeker goed komen daar. Nou veel succes en plezier. Groetjes Laurens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 37517

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 11 September 2017

Europa Trip

03 September 2014 - 07 Februari 2015

Stage Zuid-Afrika

11 Juli 2012 - 16 Januari 2013

Stage London

02 September 2010 - 12 Juni 2011

High School Year!

Landen bezocht: