I would like to have a deckbed...!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu I would like to have a deckbed...!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Olthof - WaarBenJij.nu

I would like to have a deckbed...!!

Door: Hanneke Olthof

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

12 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey allemaal:)
Wauuww... het schrijven gaat in ieder geval al beter tot nu toe dan de vorige reis. Binnen 3 dagen gewoon 2 berichtjes.. maar goed! Gisteren was het dan zover, om kwart voor 8 vertrok ik thuis met mijn ouders, zij brachten mij naar Zutphen toe. Hier wachtten we op Michael en zijn ouders. Na wat koffie en thee stapten we de trein, hier begon de hel al. Beiden hadden twee zware koffers bij ons en deze moesten de trein in. Met hulp van onze vaders zaten we met de koffers opgestapeld op de stoel voor ons afscheid te nemen. De reis naar Roosendaal duurde ongeveer 2 uur, maar het walked out a little bit. Eenmaal aangekomen kwamen we een vrouw tegen die ons de rest van de reis hielp, here i come on back later. In Roosendaal moesten we een uurtje wachten. Met een plas en eet pauze kwamen we hier zo door heen. De volgende trein, deze bracht ons naar Brussel toe. Hij kwam al ongunstig aan, hij stopte wel 100 meter voor ons. Waardoor we nog geen eens de trein in waren toen de conducteur al op zijn fluitje blies. We konden er nog net in, hier stonden ook al heel veel mensen te wachten met allemaal koffers, maar het gestapel vond de conducteur niet goed. Dus hij took it in his own hands. De koffers werden op de bagagerekken gedragen, zo konden we weer gewoon zitten. Gelukkig gingen er al wat mensen uit in Antwerpen, waardoor wij de koffers weer naar beneden konden halen zodat het gemakklelijker zou zijn als we er eenmaal uitmoesten in Brussel. De vrouw die we hadden ontmoet zei dat ze ons wel ging begeleiden naar de terminal voor de eurostar. Daar gingen we... de trap af naar beneden, geen lift:(, met die zware koffers => afsaw!! Een hele lange gang door en daar waren we dan, in de rij wachten voor het inchecken. Dit ging goed, hierna gingen we door na de paspoort controle, deze agenten waren Frans en volgens mij waren ze hun mail aan het checken aan het staren naar het scherm te zien en niet naar onze paspoorten... Hierna kregen we nog een pascontrole, deze agenten waren Brits, een praatje maken met ze, allemaal nice and sweet. Na deze twee controles moesten we onze bagage op de lopende band zetten en riemen, sierraden alles af, net zoals het vliegveld. Zelf door zo'n poortje, you know it! Wat volgde was een grote ruimte waar we moesten wachten tot het signaal dat de Eurostar gereed stond. Er waren allemaal rijtuigen, wij hadden rijtuig 3 en je raad het al, helemaal vooraan waar het begon bij 18 ofzo... De bagage moesten we opstapelen in die wachtruimte in de trein. Zelf lekker in de stoel gaan zitten en relaxen maar! Closed ears en maar 20 minuutjes onder de grond/zee. Weet je dat het maar 100 meter diep is:O??? De eerste stap op Engelse bodem was gezet en we stonden versteld van de grootte... wauw! Station St. Pancras. Een heel groot Olympisch teken in de hal en veel live muziek, niet dat je hier vrolijk van werd. Opzoek naar tickets om naar 'huis' te gaan. Aan de andere kant van de hal. Nou goed... hier 2 enkeltjes gekocht naar Ilford. Wat betekende eerst met de underground naar Liverpool Street Station en dan met de bovengrondse naar Ilford. Eerst maar de underground opzoeken, WAAAHHH..... we werden gek, what think you... helemaal aan de andere kant waar we al geweest waren.. Nou, daar de metro in, dit ging nog goed! Iedereen was behulpzaam in het wijzen van de weg. In Liverpool Street Station werd het wat lastiger. Hier moesten we weer ver lopen, gelukkig was er wel een lift. Maar ook hier kwamen we uiteindelijk goed de trein in. Het was spitsuur, wat betekend proppen! Allemaal mensen die op het laatste moment nog even de trein in wouden.. bah! We reden langs Stratford, waar het Olympisch Stadion gevestigd is, echt super mooi! En toen station Ilford... wat een bouwval op het eerste gezicht te zien. Naar de hoofdingang maar we moesten een hele hoge trap op, niet te vergeten dat we nog steeds onze koffers bij ons hadden. Opeens kwamen er 5 mensen naar ons toe, do you need some help??? Wauww... dat had ik niet verwacht, wat behulpzaam! Het begon te regenen, maar het uitzicht was al goed. Links rijdende auto's en de grote touring bussen.. Een taxistand opgezocht en voor 6 pond waren we bij ons huis. Pim Assen, onze makelaar, die wachtte al op ons. Hij had al wat boodschapjes gedaan, dus we konden proosten. Een lekker heineken biertje in een nog iets lege woonkamer, but you have to see that through the fingers:) 3 pizza's werden in de oven warm gemaakt, deze waren in een mum van tijd op! Nog even met Pim in een klein straatje dichtbij gekeken in wat turkenwinkeltjes, toch handig!! Er moest nog veel gedaan worden aan het huis, de boiler deed het nog niet, de tuin moest nog klaar worden gemaakt, de wasmachine, de afwasmachine, de tv, het internet en nog wel wat meer. Maar het belangrijkste voor die nacht was, een dekbed. Dit was er ook niet! Oplossing, onder je dekbedovertrek gaan liggen die je wel mee had genomen. Vandaag ging de wekker om half 8, want vanaf 8 konden er mensen komen om alles te fixen. Het internet is inmiddels goed, tv doet, tuin is bijna klaar, de schoonmakers komen binnen een half uur. Michael is nu met de boiler bezig, zelf maar eens proberen. Hopelijk wordt de rest ook zo snel mogelijk opgelost. Vanochtend broodjes uit de oven gehad met ham en kaas voor ontbijt, vanmiddag een tosti in de oven gemaakt voor de lunch. Vanavond diner weten we nog niet... Waarschijnlijk gaan we straks als iedereen weg is naar Stratford, hier zit volgens mij het grootste winkelcentrum van Europa??? Even rondlopen, heel klein stukje London verkennen, met als doel een kussen en een dekbed kopen!!! Vandaag verder niet veel gedaan, beetje gekeken op internet, gegeten, in de buurt even rond gewandeld. Vanaf morgen gaat het echt gebeuren denk ik, een dagje London staat gepland. Je zegt wel London... maar we zitten zover van de binnenstad af dat het eigenlijk niet voelt alsof we in London zijn, maar toch zijn we het, gek toch:P. Het besef is er ook nog niet helemaal dat we voor een half jaar weg zullen zijn! Misschien maandag als het werk begint, of morgen als we London centrum ingaan...
Nou... dit is wel een lang verslagje geworden denk ik, maar dan zijn jullie ook wel weer op de hoogte! Een paar foto's bijgevoegd: https://picasaweb.google.com/101913086904916277859/London1#
I will keep you high!! Tot de volgende keer:)
Groetjes!!

• 12 Juli 2012 - 17:38

Corien:

Haha,, gelukkig toch nog goed in Londen aangekomen, ondanks alle koffers enz! Maar het huis ziet er top uit! Vooral dat sjaaltje: 100% tukker, hahaha. Nou geniet morgen van Londen en ik wacht op het volgende verslag ;)

• 12 Juli 2012 - 20:45

Inge:

Hanneke, wat een mooi huis! fijn dat jullie zo goed ontvangen zijn, veel plezier morgen in London city ;) x

• 12 Juli 2012 - 21:22

Bianca:

Hee Hanneke!

Je hebt helemaal gelijk het is nog wat leeg maar het ziet er verder echt helemaal geweldig uit hoor! lekker ruim en zelfs een open haard:) Geniet er lekker van!!! xxxx

• 13 Juli 2012 - 09:44

Claudia & Alfons:

Helemaal toppie en erg leuke foto's

• 13 Juli 2012 - 11:38

Trees.Geerdink:

hallo Hanneke
    Hoe gaat het alles goed en een nieuw dekbed gekregen .Wat een leuk verhaal van jou .Hopelijk krijg je het daar ook weer goed .Hanneke veel succes en tot de volgende mail groetjes Trees

• 14 Juli 2012 - 15:15

Robert:

Wauw, wat een mooi appartement! had ik echt niet verwacht!

Goede tijd daar, en tot snel!